ساکت: آقای منصوریان، من بی‌احترامی نکردم/ منصوریان: آدرس بد تیمی را آمده‌اند!

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته به بحث محرومیت بازیکنان استقلال پرداخت که در آن علیرضا منصوریان و محمدرضا ساکت به مجادله لفظی با یکدیگر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ساکت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه شب گذشته نود درباره محرومیت بازیکنان استقلال اظهار کرد: کمیته انضباطی برخلاف صحبت استقلالی‌ها، نظر ندارد؛ دهم تیرماه آقای حسن‌زاده در مصاحبه‌ای به طور جدی اعلام کرد بر اساس ماده ۸۳ تمام باشگاه‌ها موظف هستند بازیکن در اختیار تیم ملی قرار دهند.
او ادامه داد: مسابقاتی که در فیفا دی نبود ولی وقتی AFC می‌گذارد براساس ماده ۸۳ بازی ملی است؛ در آبان ماه ۹۲ در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصویب شده و از فصل ۹۴-۹۳ به اجرا درآمده که در صورت عدم همراهی باشگاه‌ها با تیم ملی محرومیت‌ها اعمال شود.
مدیر تیم‌های ملی اضافه کرد: کمیته انضباطی ما یک کمیته سازمان یافته است و براساس ضوابط و مقررات کار می کند؛ دهم تیرماه به دلیل مشکلات پیروانی در اردوهای تیم ملی امید اعلام شد بازیکنان باید در تیم حضور پیدا کنند.
ساکت یادآور شد: سه بار آقای افتخاری در دفتر ریاست فدراسیون حضور یافت و قرار شد این سه بازیکن استقلال از اردوی ارمنستان این تیم به اردوی تیم ملی امید بروند؛ مکاتبات هم انجام شد ولی باشگاه استقلال بعدا مکاتبه کرد که این دو بازیکن را ببرید و دو بازیکن دیگر را نبرید.
سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در قوانین آمده هرگاه بازیکنی به تیم ملی دعوت می شود باید حضور پیدا کند، اظهار کرد: حتی یک نفر از باشگاه استقلال به قرقیزستان رفت تا هماهنگی لازم برای حضور بازیکنان را انجام دهد و تمام ابعاد موضوع پیش‌بینی شده بود.
او تصریح کرد: هیچ مقامی از فدراسیون در رای کمیته انضباطی تاثیر نداشت و آنها بر اساس مستندات خود رای دادند؛ اتهام زدن این موضوع به افراد مختلف، کم لطفی است؛ همه ما ناراحت هستیم چرا این اتفاق افتاده است.
ساکت در واکنش به اظهارات منصوریان گفت: این قانون و صحبت‌هایی که اشاره کردند طبق گفته آقای توفیقی بوده که قانون مصوب نشده است ولی کمیته انضباطی دهم آبان ۹۲ این آیین نامه را تایید کرده و اشاره شده از فصل بعد قابل اجرا و به‌عنوان قانون لازم الاجرا مطرح بوده است؛ اگر اشاره به هماهنگی باشگاه ها باشد که جزء به جزء برنامه سفر، نحوه هماهنگی بازیکنان و ... انجام و بلیت تعبیه شده بود.
او خاطرنشان کرد: اگر ناهماهنگی بین ارکان باشگاه استقلال نبوده این چیزی نیست که ما از کنار آن بگذریم و کمیته انضباطی روی آن دست گذاشته است.
مدیر تیم‌های ملی در واکنش به صحبت‌های منصوریان عنوان کرد: متاسف هستم در رسانه ملی ما یکدیگر را به دروغ متهم می‌کنیم؛ آقای منصوریان! ما یک کلمه بی ادبی نسبت به شما نداشتیم؛ تمام برنامه ما با باشگاه استقلال هماهنگ شده بود و مسئله خروج آقای حسینی حل شد که برای او بلیت گرفتند.
منصوریان: آدرس بد تیمی را آمده‌اند!
علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود با تاکید بر اینکه محرومیت بازیکنان ما کاملا غیر قانونی است، خطاب به ساکت ابراز کرد: نیاز نیست با کلمات بازی شود و قوانین را آنطور که دلتان می‌خواهد تفسیر کنید.
او ادامه داد: چند سال پیش در کمیته انضباطی فیفا به مشکلی خوردند مبنی بر اینکه بازیکنان گران قیمت در زمان مسابقات پایه نمی‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند و باشگاه‌ها از این موضوع ممانعت می‌کنند که مصوب شد در روز فیفا دی برای تیم‌های ملی بزرگسالان بازیکن باید ۷۲ ساعت قبل در اردو حضور داشته باشد؛ اگر یورو، جام جهانی و ... باشد ۱۵ روز قبل می‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند اما مسابقات زیر ۲۲ و ... در صورت تعامل فدراسیون با باشگاه‌هاست که یک بازیکن در کدام تیم بازی کند.
سرمربی استقلال با بیان اینکه نمونه‌های زیادی مثل مسی، امباپه، رشفورد و ... در دنیا وجود دارد که برای تیم‌های ملی زیر ۲۳ و پایین‌تر بازی نکردند، گفت: بندی(ماده ۸۳) که آقای ساکت می‌گویند، به تایید هیأت رییسیه نرسیده است و خبر قطعی در این باره دارم؛ اگر یادتان باشد چهار سال قبل مسابقات ما در تیم ملی امید بود که من خواستم مسابقات لیگ یک هفته به تعویق بیافتد ولی اینطور نشد؛ پرسپولیس، استقلال، سایپا و ... بازیکنانی در تیم ما داشتند ولی تنها تیم نفت به ما بازیکن داد و مابقی تمام بازیکنان مد نظر را ندادند.
منصوریان تاکید کرد: آیا فدراسیون فوتبال باید ملزم به اجرای خواسته‌های فیفا و ای اف سی باشد یا خیر؟؛ رییس باشگاه ما هیچ قول صد در صدی به تیم ملی نداده است چون باید از سرمربی مسائل فنی را بپرسد و من جواب قطعی را بدهم؛ روزی که نزد آقای حسن‌زاده رفتیم این موضوع را گفتم.
او تصریح کرد: بیست و سوم تیرماه جلسه فنی ۹ نفره تشکیل دادیم و گفتیم ریاست محترم باشگاه استقلال به دلیل مشکلات فنی مجبور هستیم به خاطر بازی دوستانه احتمالی با پرسپولیس و همچنین وضعیت نامشخص منتظری و مصدومیت پادووانی برای حضور در هفته اول، آرمین سهرابیان و مهدی قائدی را به تیم ملی امید می‌دهیم اما مجید حسینی و امید نورافکن را نیاز داریم.
سرمربی استقلال با بیان اینکه چهار نفر را به تیم ملی دعوت کردند ولی فقط برای یک نفر چهار با بلیت گرفتند، گفت: این محرومیت درخواست شخص آقای ساکت بوده است؛ چرا سه بازیکن را محروم کردید در حالی که یک بازیکن را به طور قطعی می‌خواستید و در نامه اشاره کرده بودید؟؛ وقتی به کمیته انضباطی رفتیم گفتیم چه اتفاقی افتاده است.
منصوریان اظهار کرد: مگر ما تا الان با تیم ملی تعامل نکردیم؟ ما به فدراسیون نامه فرستادیم ولی چرا این نامه به کمیته انضباطی نرفته است؟ آقای ساکت به بندی که هنوز تایید نشده را عنوان می‌کند.
سرمربی استقلال در واکنش به اظهارات مدیر تیم‌های ملی گفت: آقای ساکت! همان اندازه که پرچم ایران برای شما مقدس است برای ما هم هست و بدانید من روی آن نماز می‌خوانم؛ از وادی پرچم بیاید بیرون و به قوانین احترام بگذارید؛ شما ۴ بازیکن دعوت کردید ولی برای یک بازیکن بلیت گرفتید.
منصوریان اضافه کرد: شما برای قدرت‌نمایی در فوتبال، آدرس بد تیمی را آمده‌اید؛ به هواداران استقلال توهین شده است؛ من در تمام رده‌های تیم ملی بودم و امروز سه مربی تیم ملی کنار خودم دیدم و از اهمیت مسابقات تیم ملی با خبر هستم.
سرمربی استقلال تاکید کرد: شما به جرات بگویید برای قدرت‌نمایی این سه بازیکن را محروم کردیم؛ آقای ساکت پافشاری به چیزی که وجود ندارد، می‌کنید.
او اضافه کرد: اگر به فیفا شکایت کنیم که در فدراسیون فوتبال ما فارغ از توجه به قوانین فیفا، به طور جبری قوانینی وضع کردند در حالی که فیفا ۱۲ روز قبل همین موضوع بازیکنان ملی را تایید کرده، من می‌گویم فدراسیون فوتبال ما تعلیق و بازی با صنعت نفت تکرار خواهد شد؛ البته منکر بازی زیبای صنعت نفت نمی‌شوم اما قانون فدراسیون فوتبال در اینجا برعکس تعریف شده است.
منصوریان درمورد تعامل فدراسیون با افتخاری، مدیر عامل باشگاه استقلال برای دادن بازیکنان به تیم ملی امید اذعان کرد: سرمربی تیم به لحاظ فنی باید تشخیص بدهد یک بازیکن بماند یا برود یا مدیر باشگاه؟
او درباره شایعه توهین‌اش به تماشاگران صنعت نفت گفت: امکان ندارد به هواداران یک تیم توهین کنم؛ اصلا چیزی که در لب خواندید درست نیست؛ شاید صدایم بلند شود ولی اصلا حرف زشت نمی‌زنم.

منبع: ورزش سه

کد خبر 313453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.