مجسمه ها، روح شهر را ساماندهی فرهنگی می کنند

مجسمه ساز مطرح اصفهانی گفت: اگر یک مجسمه در شهر درست جانمایی شود، یک امر فرهنگی اساسی صورت گرفته است و بر روح و روان و زیبایی شناسی شهروند تأثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته مرتضی نعمت الهی، مجسمه ساز مطرح اصفهانی در دیدار خود با شهردار اصفهان اظهار کرد: مجسمه به نوعی روح شهر را یک نوع ساماندهی فرهنگی می کند چراکه نقطه مکث هایی در زندگی شهروندی وجود دارد که می تواند از یک طرف مبیّن تاریخ و فرهنگ و از طرفی دیگر، مبیّن تفکر امروزی باشد.
وی ادامه داد: نقطه گذاری به شهر یک تشخص خاص می دهد که برای شهروند اجازه فراغت فراهم می آورد به همین دلیل است که اگر یک مجسمه در شهر درست جانمایی شود، یک امر فرهنگی اساسی صورت گرفته است و بر روح و روان و زیبایی شناسی شهروند تأثیر می گذارد.
این مجسمه ساز مطرح اصفهانی عنوان کرد: در اصفهان مجسمه فردوسی، شیخ بهایی، طَیّران و استاد علی اکبر، معمار اصفهانی را کار کردم و آخرین کاری که در حال اتمام است مجسمه سلمان فارسی است که برای من جزو شاخصه های کاری ام محسوب می شود.
وی افزود: هنر همان طور که تا به امروز آمده، راه خود را طی می کند و پا به پای تمام اتفاقات زندگی راه خود را پیدا می کند و توقفی در راه آن به وجود نخواهد آمد.
نعمت الهی تاکید کرد: خوشبختانه شهردار اصفهان در دوره فعلی، توجه بسیار خوبی به مسائل فرهنگی و هنری داشته است، به گونه ای که اصرار زیادی به اتمام تندیس سلمان فارسی دارند.
وی اضافه کرد: هر هنرمندی سبک و شیوه خاصی برای ارائه هنر خود دارد و سبک کاری من هم بیشتر آکادمیک و کار من فیگوراتیو است.
هنرمند مجسمه ساز اصفهانی خاطرنشان کرد: در هر شرایطی بنده به عنوان هنرمند کار خود را انجام می دهم و آنچه که اهمیت دارد حسن نیتی است که برای اجرای کار باید داشته باشیم که خوشبختانه این اراده در بین مدیران شهری نیز وجود دارد.

کد خبر 313271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.