موقوفات ویژه‌ای برای ازدواج، مسکن و آموزش ناشنوایان نیاز داریم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: باید در آینده موقوفات ویژه‌ای برای ازدواج، مسکن و آموزش ناشنوایان کشور در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در مراسم جشن ازدواج 100 زوج جوان ناشنوا اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه کشور یک نهاد خیریه‌ای و مردمی است که رسالت‌ها و وظایف آن، بر اساس اجرای نیات امینانه واقفان نیک‌اندیش است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در قشر ناشنوا ضرورت دارد به آن توجه شود امر ازدواج است، اظهار کرد: مراسم ازدواج زوج‌های ناشنوا از دو سال گذشته در استان اصفهان و بعضی از استان‌های کشور برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این شروع کار است، افزود: با این نگاه می‌توانیم امر ازدواج را در جامعه فرهنگ‌سازی کرده و ازدواج زوج‌های جوان را تسهیل کنیم.

وی بیان کرد: قشر ناشنوایان گمنام، نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان و مجموعه‌های مختلف هستند.

شرفخانی با بیان اینکه برگزاری اینگونه مراسم‌ها موجب توجه بیشتر مردم و مسئولان به این موضوع می‌شود، گفت: با کمک و همراهی مردم و مسئولان در آینده می‌توانیم موقوفات ویژه‌ای برای این قشر ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سفارش دین اسلام درباره ازدواج تصریح کرد: زوج‌های جوان باید وسیله آرامش و اطمینان یکدیگر باشند و محبت را محور زندگی خود قرار دهند زیرا هیچ چیزی غیر از محبت نمی‌تواند باعث گرمی و استحکام زندگی مشترک شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور عنوان کرد: عبادت خدا فقط در نماز، روزه، حج و جهاد خلاصه نمی‌شود بلکه هر کاری برای رضای خدا انجام شود، عبادت است و تهیه غذا و مهیا کردن زندگی همسران برای یکدیگر بالاترین عبادت محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال زن و مرد را برای آرامش و کامل کردن یکدیگر خلق کرده است، اضافه کرد: زوج‌های جوان باید پیش از ازدواج آموزش‌ها و مهارت‌های مختلف زناشویی، زندگی در خانواده، ابراز محبت و اقتصاد خانواده را فرا گیرند.

کد خبر 313057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.