تغییر واحد پولی کشور به تومان تاثیر منفی در اقتصاد ندارد/ضرورت بررسی لایحه دولت در مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تغییر واحد پولی کشور از ریال به تومان علاوه بر اینکه نمی‌تواند تاثیر منفی در اقتصاد داشته باشد، موجب سهولت محاسبات و تنظیم اسناد می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسینعلی حاجی‌دلیگانی پیرامون تاثیرات تبدیل واحد پول کشور از ریال به تومان در اقتصاد کشور، پیش‌ بینی کرد که تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان نمی‌تواند تاثیر منفی در اقتصاد داشته باشد و در محاسبات و تنظیم اسناد سهولت ایجاد می‌کند.

وی در خصوص اینکه آیا لزومی برای ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی وجود دارد یا اینکه در حوزه اختیارات رئیس جمهور است، گفت: به‌علت اثرگذاری اجرای لایحه تبدیل واحد پول کشور از ریال به تومان در کل کشور، تصمیم‌گیری در این خصوص از شئونات قانون گذاری است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس همچنین با اشاره به اینکه در بسیاری از قوانین کشور عنوان ریال قید شده است، اضافه کرد: با توجه به آورده شدن عنوان ریال در بسیاری از قوانین کشور لایحه تغییر این عنوان به تومان باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اینکه باید چند صفر از واحد پولی کشور کم شود، خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت یک صفری بین ریال و تومان برداشته شدن یک صفر در جامعه از جهت روانی پذیرفته‌تر است و آثار روانی کمتری دارد.

کد خبر 313022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.