لزوم تحقق گردشگری متوازن در غرب استان

فریدونشهر - معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: تحقق گردشگری متوازن مهم ترین سیاست سازمان میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، فریدون الهیاری در نشست کمیته میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان فریدونشهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی است که به واسطه آن این منطقه را مستعد توسعه در حوزه گردشگری نموده است.

وی با اشاره به مزیت های نسبی این شهرستان در حوزه گردشگری عنوان داشت: فریدونشهر با داشتن آب وهوای بی نظیر و نیز برخورداری از جاذبه های طبیعی مقصد مسافران بسیاری در تمام ایام سال است.

الهیاری افزود: منطقه غرب استان در دامنه های رشته کوه زاگرس قرار گرفته در فصول گرم و سرد دارای جاذبه های منحصر به فردی است که با حفاظت، ثبت و استفاده بهینه از آن ها می توان گردشگری را توسعه داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که ثبت آثار تاریخی به ویژه محوطه های باستانی منطقه غرب استان مدت های مدید مغفول واقع شده است، ادامه داد: تلاش می شود با جدیت و حساسیت ویزه پیگیر ثبت میراث ملموس و ناملموس شهرستان فریدونشهر نیز باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر جایگاه انجمن میراث فرهنگی شهرستان در پیگیری مشکلات و ایده آفرینی افزود: با توجه به وجود فرهیختگانی که در انجمن میراث فرهنگی شهرستان عضو هستند، می کوشیم با تکیه هر چه بیشتر بر انجمن های میراث فرهنگی، تهدیدهای جدی که متاسفانه در مناطق غرب استان برخی اوقات اتفاق می افتد، اعم از تخریب و یا تعرض به آثار تاریخی را به حداقل برسانیم.

وی پیشرفت در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را نیازمند مشارکت همه مردم و خلاقیت و تحرک دانست.

حمید امینی، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه اظهار داشت: تحقق گردشگری متوازن مهم ترین سیاست سازمان میراث فرهنگی است و تلاش داریم گردشگری در فریدونشهر  را  نیز به سمت گردشگری متوازن سوق دهیم.

وی برقراری توازن در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را یکی از سیاست های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان برشمرد و از عدم توسعه یافتگی شهرستان های غرب استان در این زمینه اظهار تاسف کرد.

امینی تاکید کرد: با جدیت به دنبال ایجاد گردشگری به صورت متوازن در غرب استان اصفهان هستیم.

به گزارش ایمنا بازدید از طرح ساخت ۲ اقامتگاه بومگردی و یک هتل در دست بهره برداری شهرستان فریدونشهر از حاشیه های این جلسه بود.

کد خبر 312414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.