پنجمین المپیاد آماده دانش‌آموزان هلال احمر به ایستگاه آخر رسید

مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده دانش آموزان هلال احمری استان اصفهان با معرفی تیم های برتر در بخش خواهران و برادران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور در جمع پرشور دانش آموزان اصفهانی شرکت کننده در این مسابقات از نزدیک از روند اجرایی مسابقات بازدید کرد.

سعید بابایی با اشاره به ضرورت گسترش و توسعه مهارت های امدادی در بین دانش آموزان اظهار داشت: المپیاد آماده حس نوعدوستی و کمک به دیگران را در بین دانش آموزان تقویت و به ایجاد جامعه آماده در برابر سوانح کمک شایانی می کند.

وی تصریح کرد:  هدف از انجام المپیاد آماده، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله باحوادث، توسعه وترویج ظرفیتهای خود امدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارتهای کار گروهی است.

بنابراین گزارش مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده در اصفهان با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان در روزهای یکشنبه و سه شنبه ۲۵ و ۲۷ تیرماه به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان نجف آباد برگزار شد.

در این مسابقات ۸۰۰ نفر از دانش آموزان عضو جمعیت هلال احمر پس از گذراندن آموزشهای طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده درروزهای سخت) در رشته هایی ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، خون ریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی وآتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری وخروج ایمن، اطفای حریق، حمل بک برد به روی دست و حمل مصدوم(گروهی) به رقابت پرداختند.

در پایان رقابت های بخش خواهران تیم های دادرس شهرستان های نجف آباد، شهرضا و اصفهان به ترتیب اول تا سوم شدند و تیم دادرس جمعیت هلال احمر بادرود نیز بعنوان تیم منتخب بخش بشردوستی معرفی شد و در بخش برادران نیز تیم های دادرس شهرستان های نجف آباد، اصفهان و اردستان به ترتیب اول تا سوم و تیم دادرس جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان نیز بعنوان تیم منتخب بخش بشردوستی معرفی شد.

گفتنی است نفرات برگزیده این مسابقات در دو گروه دختران و پسران در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

کد خبر 312391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.