غدیر مهمترین واقعه اسلام و تعیین کننده ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع) گفت: غدیر مهمترین واقعه اسلام و تعیین کننده ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است و لازم است پیام آن به خوبی در جامعه تبیین شود.

به گزارش ایمنا با توجه به جایگاه و اهمیت ویژه‌ این واقعه در تاریخ اسلام و همزمان با عید سعید غدیرخم، بازسازی و بازنمایی صحنه‌های این رخداد با هدف معرفی این واقعه عظیم، ترویج فرهنگ و رساندن پیام غدیر با حضور گسترده و پرشور مردم شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات برگزار شد.

همزمان با عید غدیرخم و گرامیداشت این روز بزرگ،مردم ولایتمدار ابوزیدآباد در قالب کاروان نمادین از حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع)تا شهرک مسکن مهر را با پای پیاده طی نمودند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)در وصف و منقبت حضرت علی بن ابیطالب(ع)مولودی خوانی نمودند و هیئات مذهبی و بانیان خیر با برپایی ایستگاههای صلواتی در مسیر راه،از شرکت کنندگان در این مراسم پذیرایی به عمل آوردند.

بازسازی صحنه های غدیر،قرائت خطبه غدیرخم و برگزاری مراسم معرفی امیرمومنان علی(ع) به جانشینی پیامبر اسلام(ص) توسط هنرمندان بخش کویرات با هدف زنده نگه داشتن این واقعه بزرگ تاریخی اجرا شد.

در حاشیه این مراسم،فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع)و مسئول ستاد بازسازی واقعه غدیر ابوزیدآباد،هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی و آگاهی عموم مردم، خانواده‌ها،جوانان و نوجوانان به واقعه‌ بزرگ غدیر دانست و اظهار داشت:برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیر به سزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد و موجب زنده نگه داشتن غدیر،استمرار اندیشه ولایت پذیری و ترویج فرهنگ علوی در جامعه می شود.

حسین حسن زاده،با بیان اینکه این مراسم،به صورت هفتمین سال متوالی در شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود،اذعان داشت:غدیر مهمترین واقعه اسلام و تعیین کننده ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است و لازم است پیام آن به خوبی در جامعه تبیین شود.

وی افزود: هنرمندانی از روستای قاسم آباد بخش کویرات اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر را برعهده داشتند.

واقعه غدیرخم از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن پیامبراکرم (ص) هنگام بازگشت از حجه‌الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری به دستور خداوند در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد./

کد خبر 312378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.