پنج روستای چادگان از آب شرب سالم بهره مند می شوند

چادگان - مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان چادگان گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان ۵ روستای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.

مهدی زمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، با بیان این که آب شرب روستاهای علی عرب، قرقر و ده کلبعلی با تانکر آب‌رسانی سیار اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان چادگان تأمین می‌شود، اظهار داشت: با تکمیل عملیات انتقال آب به طول ۳۶ کیلومتر، از دریاچه زاینده‌رود به روستاهای سینه‌کوه که تاکنون ۱۳ کیلومتر از آن لوله گذاری شده است، از پروژه انتقال آب به ۵ روستای بخش مرکزی شهرستان چادگان بهره برداری خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان چادگان با بیان اینکه برداشت آب از زاینده‌رود برای این روستاها ۱۸ لیتر در ثانیه پیش‌بینی شده است، افزود: در این طرح ۸ مخزن با حجم ۲ هزارمتر مکعب، یک تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۲ لیتر بر ثانیه، ۳ واحد ایستگاه پمپاژ آب و یک واحد اسکله نیز نصب خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات جهت تسریع در انتقال آب شرب سالم به این پنج روستا گفت: با اجرای این طرح، ۴ هزار ۵۰۰ نفر از ساکنان روستاهای قرقر، معروف‌آباد، علی‌عرب، آنالوجه و روستای کلبعلی از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

تعدادی از روستاهای چادگان با وجود قرار گرفتن این شهرستان در حوضه آب ریز زاینده رود از کمبود آب شرب سالم رنج می برند./

کد خبر 312209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.