حفاظت از منابع آب و صرفه جویی از سیاست های دولت است

مبارکه- فرماندار شهرستان مبارکه گفت: سیاست دولت تدبیر و امید، حفاظت از منابع آب ، تلاش جهت مصرف بهینه و صرفه جویی است و تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در این دولت نشان از اهتمام دولتمردان به مقوله آب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، علی اصغر ذاکری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مبارکه افزود: تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در این دولت نشان از اهتمام دولتمردان به مقوله آب و همچنین بحران آب و فرونشست زمین و مباحث مرتبط با کاهش ذخایر آب های سطحی و زیرزمینی است.
وی هدف از برگزاری این قبیل جلسات را ایجاد وحدت و نظامند کردن بهره برداری، حفاظت از منابع آب برای توسعه پایدار و نیز در جهت به تعادل رسیدن منابع و مصارف آب در شهرستان مبارکه عنوان کرد.
ذاکری با بیان اینکه آب یکی از زیرساخت های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است، اظهار کرد: منابع آبی به عنوان مهمترین عامل توسعه پایدار تلقی می شوند و با صیانت از این منابع ارزشمند باید با نگاه منطقی مشکلات را حل کنیم.
وی با تأکید بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم جهت صرفه جویی در مصرف آب گفت: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود.
فرماندار شهرستان مبارکه بر نقش فرهنگ سازی و آموزش صحیح مصرف آب به شهروندان تأکید کرد و افزود: صرفه جویی در مصرف آب بخصوص در بخش کشاورزی از اولویت های مهم در این حوزه است که لازم است مسئولان ذیربط درخصوص مدیریت سهمیه آب و فواید نصب کنتورهای هوشمند و اطلاع رسانی دقیق به کشاورزان اقدامات مناسبی داشته باشند.
وی با بیان اینکه تا به امروز قطعی آب در شهرها و روستاهای شهرستان نداشته ایم، خاطر نشان کرد: امیدواریم با مدیریت و کنترل مصرف توسط مردم  بتوانیم تابستان را بدون قطعی آب سپری نماییم.
در ادامه جلسه در خصوص مدیریت و حفاظت از منابع آب شهرستان بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. /

کد خبر 312063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.