حفظ ذخائر آبی مستلزم برنامه ریزی مناسب و مدیریت صحیح است

فرماندار آران و بیدگل گفت: حفظ ذخائر آبی محدود شهرستان، به نحوی که هم به سفره های آب زیر زمینی خسارت وارد نشود و هم با تامین آب مورد نیاز در تمامی بخش ها، رضایت بهره برداران از منابع آبی ایجاد گردد، مستلزم برنامه ریزی مناسب و مدیریت صحیح در این رابطه است.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل معینی نژاد، فرماندار آران و بیدگل در پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت: میزان افت سالیانه سطح آب شهرستان آران و بیدگل حدود یک متر است.

وی افزود: حفظ ذخائر آبی محدود شهرستان، به نحوی که هم به سفره های آب زیر زمینی خسارت وارد نشود و هم با تامین آب مورد نیاز در تمامی بخش ها، رضایت بهره برداران از منابع آبی ایجاد گردد، مستلزم برنامه ریزی مناسب و مدیریت صحیح در این رابطه است.

فرماندار آران و بیدگل میزان افت سالیانه سطح آبهای زیرزمینی شهرستان را حدود یک متر ذکر کرد و افزود: فرهنگ نادرست از برداشت آب در منطقه باعث افت این میزان از آب شده است.  

وی بیان داشت:اصلاح و تعدیل پروانه های مجاز برداشت آب نسبت به اراضی و شرایط منطقه می تواند در احیای منابع آب زیرزمینی موثر باشد.  

معینی نژاد ایجاد فرونشست های مختلف در سراسر دشت به واسطه برداشت غیر مجاز منابع آبی را به عنوان زلزله خاموش نام برد و خاطرنشان کرد: این فرونشست ها پدیده ای بدون بازگشت است و باعث خسارت به منازل مسکونی، تأسیسات شهری و راههای ارتباطی و جاده ای می شود. /

کد خبر 311897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.