حاجیان امسال ۶ روز در مدینه و ۲۷ روز در مکه هستند

مسئول کمیته مسکن حج سازمان حج و زیارت با توجه به تامین کامل مسکن، حمل و نقل درون شهری و تغذیه زائران، پیش‌بینی کرد مناسک امسال حج بدون مساله و مشکل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین اسماعیلی که هم‌اکنون همراه رییس سازمان حج و زیارت برای پیگیری آخرین اقدامات و تاکید بر مفاد توافقی در عربستان به سر می‌برد، گفت: با توجه به این‌که تعدادی از مسکن‌های درنظر گرفته شده برای زائران ایرانی، مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند، این سفر به عربستان انجام شد تا مسکن‌های دیگری جایگزین شوند و درحال حاضر نیز تمام هتل‌های مورد نیاز زائران در مکه و مدینه تامین شده است.

به گفته‌ وی، تا کنون ۲۸ هتل در مکه برای زائران ایرانی اجاره شده و در مدینه نیز هیچ مسکنی خارج از منطقه‌ی مرکزی نیست و ۸۶ هزار زائر در یک منطقه متمرکز هستند. در مکه نیز هتل‌ها در همان مناطقی که سال‌های گذشته اجاره می‌شد، تامین شده است.

وی ادامه داد: امسال زائران ایرانی پنج شب و شش روز در مدینه و ۲۷ تا ۲۸ شب در مکه اقامت دارند.

مسؤول کمیته مسکن حج همچنین درباره تامین پروازهای زائران گفت: تا کنون برای جابجایی ۲۰ هزار زائر ایرانی با هواپیماهای سعودی و ۴۳ هزار زائر با هواپیماهای ایرانی توافق شده و تامین باقی ظرفیت و پروازهای سعودی نیز این هفته قطعی می‌شود.

اسماعیلی گفت: با وجود این‌که ایران دیر هنگام وارد صحنه شد و جزو آخرین بعثه‌هایی بود که به مذاکره با وزارت حج عربستان دعوت شد، اما مسکن مکه و مدینه به نحو احسن اجاره شد و امیدواریم در حمل و نقل و تغذیه نیز مشکلی نباشد. با این وصف و با توجه به شرایطی که در عربستان مشاهده می‌کنیم، پیش‌بینی می‌شود حجی بدون مساله و مشکل داشته باشیم.

کد خبر 311476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.