اصفهان قلب تپنده اسکیت فری استایل کشور است

دبیر هیأت اسکیت استان اصفهان گفت: اصفهان امکانات خوبی در رشته فری استایل در اختیار دارد و همچنین بازیکنان مطرحی در این رشته در حال فعالیت هستند که سال گذشته نیز مدال‌های رنگارنگی در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کردند.

احسان حبیب‌آبادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اسکیت‌بازان فری استایل سالنی اصفهان از سطح خوبی برخوردار هستند که این موضوع از نتایج به دست آمده در مسابقات جهانی و آسیایی سال گذشته نیز مشخص است. اولین طلای مسابقات فری استایل آسیایی چین را سال گذشته لعیا عربی در رده سنی بالای ۱۶ سال از اصفهان به دست آورد. همچنین نیلوفر کلباسی سوم آسیا شد و امیرمحمد سواری مدال برنز مسابقات آسیایی چین را از آن خود کرد. علی شجاعی هم مقام چهارم جهان را در مسابقات فری استایل سالنی کسب نمود که همه این اسکیت‌بازان از استان اصفهان بودند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های زیادی در استان اصفهان در رشته اسکیت فری استایل شروع به فعالیت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: استان اصفهان در رشته اسکیت فری استایل سالنی صاحب سبک است و جزو قطب‌های فری استایل  اصلی در ایران و آسیا هستیم به طوری که می‌توان گفت اصفهان قلب تپنده فری استایل در ایران است.

مربی تیم ملی اسکیت فری استایل تصریح کرد: تیم ملی اسکیت فری استایل خود را برای حضور در مسابقات جهانی که شهریور ماه به میزبانی چین برگزار می‌شود، آماده می‌کند. در این تورنمنت ورزشکارانی  از ۷۰ کشور دنیا در رشته‌های اسکیت هاکی، فری استایل، سرعت نمایشی و فری استایل سالنی حضور دارند و تیم‌ها برای اولین‌بار به صورت کاروانی به تورنمنت جهانی چین اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تیم ملی فری استایل سالنی کشورمان متشکل از ۱۲ بازیکن خانم و آقا است که از این تعداد ۷ نفر از استان اصفهان هستند. اردوی تدارکانی برون مرزی نداریم و تنها بازیکنان در مسابقات لیگ کشوری خود را محک می‌زنند. اولین مرحله اردوی تیم ملی به میزبانی اصفهان و در شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.

حبیب‌آبادی اضافه کرد: ۲ سال است که مسابقات لیگ کشوری فری استایل برگزار می‌شود. امسال نیز اولین دوره مسابقات لیگ کشوری بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه در بخش دختران و بعدازظهر روز جمعه ۲۳ تیرماه در بخش پسران به میزبانی شهرستان شهرضا برگزار شد. مرحله بعدی این رقابت‌ها بعد از مسابقات جهانی چین و در آذرماه برگزار می‌شود.

مربی تیم ملی اسکیت فری استایل اذعان کرد: سطح فنی بازیکنان استان اصفهان بسیار بالا است و در مسابقات لیگ امسال اسکیت‌بازان فری استایل اصفهان توانستند ۲ رکورد را جا به جا کنند.

وی بیان کرد: برای اولین بار مسابقات دسته‌جات آزاد نونهالان کشور با هدف نخبه گزینی و پرورش استعدادها و استعدادیابی در رده سنی ۶ تا ۱۴ سال برگزار شد که در این مسابقات اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها حضور پررنگی داشتند و برای خودمان هم جالب بود که مخاطبان زیادی در بخش نونهالان در این رشته وجود دارد.

دبیر هیأت اسکیت استان اصفهان عنوان کرد: رشته فری استایل برخلاف سایر رشته‌های سرعت نیاز به پیست نداشته و در هر سالن سرپوشیده یا محیط مناسبی در فضای باز قابل اجرا است. از لحاظ سخت افزار نیز امکانات خوبی هم در استان اصفهان و هم در سایر استان‌های کشور وجود دارد.

حبیب‌آبادی گفت: بچه‌های ایران با غیرت هستند و زمانی که وارد زمین می‌شوند اولین چیزی که برای آن‌ها مهم است غیرت و عِرق ملی به پرچم و کشور ایران است و همیشه گفته‌ام همه آدم‌ها برای انجام کاری به این دنیا آمده‌اند و ورزشکاران نیز برای بالا نگه داشتن پرچم ایران تلاش می‌کنند.

کد خبر 311457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.