هر کس درد دین دارد باید آتش به اختیار با بدحجابی برخورد کند

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: امروز نیز مردان ما با غیرت خود و زنان ما با حیای خود باید در مقابل نقشه شوم استکبار برای مبارزه با بی حیایی در جامعه اتش به اختیار با برنامه های فرهنگی خود جوش در مقابل دشمنان بایستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع بانوان شهر باغبادران با اشاره به اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب که مصداق مبارزه با منکر بود را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کرد.

وی افزود:یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر و یکی از خوش خدمتی ها به سلطه غرب و استعمار انگلیس توسط رضاخان قلدر اتفاق افتاد و آن توطئه‌ی کشف حجاب بود.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: تغییر لباس مردان و کشف حجاب زنان سوغات سفر چهل روزه رضاخان به ترکیه بود که با طراحی انگلیس صورت گرفت ومحصول و نتیجه این توطئه آن بود که حجاب محرومیت و مانع پیشرفت به حساب آمد و برهنگی و کلاه گلنی که به تعبیر حضرت امام پس مانده درندگان اروپا بود، نشان آزادی، ترقی و تمدن قرار گرفت.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که یکی از عوامل مهم ثبات یک نظام الهی حفظ ارزشهای حجاب،  وعفت در جامعه است که به عنوان یکی از عوامل مهم حفظ ارزشهای دین  مطرح بوده و امروزه دشمنان همان مسیر رضاخانی را در غالب های مختلف برای ضربه زدن به ایمان وارزشهای جامعه ودر نهایت از بین بردن نظام جمهوری اسلامی به کار برده اند.

فرهنگ اضافه کرد: از این جهت باید زنان و مردان ما و هم مسئولان ما نسبت به حفظ ارزشهای انقلاب ونظام با تمام توان باید تلاش کنند چراکه امروز ما مدیون خون شهدای این مرز وبوم هستیم که در کمتر وصیت نامه ای از شهداست که توصیه به حفظ حیا وحجاب نباشد.

وی عنوان کرد: شهدای مدافع حرم نیز در وصیت نامه های خود تاکید فراوانی بر حفظ حجاب و عفاف دارند چراکه در صف مقدم مبارزه با استکبار خود مردم ما هستند و این مردم بودند که انقلاب را یاری کردند واین مردم هستند که برای این نظام هزینه کردند.

امام جمعه باغبادران بیان کرد: امروز نیز مردان ما با غیرت خود و زنان ما با حیای خود باید در مقابل نقشه شوم استکبار برای مبارزه با بی حیایی در جامعه اتش به اختیار با برنامه های فرهنگی خود جوش در مقابل دشمنان بایستند.

وی خاطرنشان کرد:امروز دیگر همانند زمان رضاخان با توپ و تانک به جان حیا و عفت وزنان ما نمی افتند بلکه امرزوه در غالب های مختلف در جنگ نرم به وسیله ماهوار وفضای مجازی در سدد بی حیا کردن جامعه هستند  از جمله اقدامات ان برنامه هماهنگ شده و استعماری در غالب یک سندی به نام ۲۰۳۰ است که در پی توطئه کشف حجاب سازمان دهی شده وخاموش در جامعه هستند.

فرهنگ اذعان کرد: ما از مسئولان اتنظار داریم نسبت به حریم حیا وعفت جامعه بی تفاوت نباشند وهمانطور که برای بعضی از مسائل پیش پا فتاده و جزئی گریبان یکدیگر را چاک می زنند در مورد مسائل مهم از جمله حیا وعفت هم دغدغه خود را نشان دهند و برای لغو سند ۲۰۳۰ علنا این مسئله را اعلام کنند.

وی متذکر شد: امر به معروف ونهی از منکر با توجه به تصویب قانون ان در مجلس متاسفانه با بی تفاوتی مسئولان در حمایت از امرین به معروف وناهیان از منکر همچنان مظلوم باقی مانده است.

امام جمعه باغبادران با تاکید بر ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی، اظهار کرد:با توجه به اهمیت این مقوله نیاز است که تمامی مسئولان با یک نگاه جدی‌تر به مسئله امر به معروف و نهی از منکر موضوعات را پیگیری کنند.

وی افزود:از سوی دیگر با توجه به آمار موجود از آسیب‌های اجتماعی می‌طلبد که مسائل و مباحث مختلف مطرح شده در باب امر به معروف و نهی از منکر را با اتکا به یک رویکرد جدید و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و موقعیت‌های مختلف در جامعه رواج دهیم.

فرهنگ در پایان گفت: تبلیغ وفعالیت پیرامون عفاف وحجاب نباید مقطعی باشد بلکه باید به صورت مستمر وبرنامه ریزی شده از طرف مردم به عنوان اتش به اختیاران نظام وازر طرف مسئولان پی گیری وحمایت شود.

کد خبر 311226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.