بسته جامع اشتغال فراگیر مقدمه ای برای رفع بیکاری است

نماینده مردم شهرضا در مجلس بسته جامع اشتغال فراگیر را به عنوان مقدمه ای برای رفع بیکاری برشمرد و گفت: ما برای اشتغال مقدمه ای را می چینیم و در بحث اشتغال، موارد خیلی زیادی را باید اصلاح کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سمیه محمودی بسته جامع اشتغال فراگیر را به عنوان مقدمه ای برای رفع اشتغال برشمرد و افزود: ما برای اشتغال مقدمه ای برنامه ریزی می کنیم و اگر بخواهیم به بحث اشتغال وارد شویم، موارد بسیار زیادی از جمله مبادی ورود قاچاق کالا، واردات بی رویه، پای کار آمدن بخش خصوصی و حمایت از تولیدکننده، نرخ بهره بانکی و ایجاد محیط مناسب برای کسب و کار را باید اصلاح کنیم.

وی  با اشاره به اینکه اکثر افرادی که متقاضی اشتغال هستند فقط تئوری درس خوانده اند، تاکید کردد: متاسفانه دانشگاه های ما افراد باسواد با مهارت را تحویل جامعه نمی دهد و این یکی از اشکالات سیستم دانشگاهی ما است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اگر این دوره مهارت آموزی وجود داشته باشد به عنوان دوره مهارت آموزی شخص برای ورود به بازار کار می شود.

وی یادآور شد: از طرفی ما بین ارتباط دانشگاه و صنعت تاکید می کنیم و از طرف دیگر هم ما پتانسیل های زیادی داریم ما هم مخالف دولتی بودن هستیم و روی واگذاری ها به بخش خصوصی تاکید می کنیم ولی مردم ما ظرفیت ها را نمی دانند و همه منتظر هستند تا شغلی برایشان ایجاد شود و الا ما الان ظرفیت های زیادی را داریم.

کد خبر 311123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.