تقاطع غیر همسطح شهید همدانی شاهراه ارتباطی غرب کشور

رئیس و اعضای کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان از پروژه های در دست اجرای منطقه چهار شهرداری همدان به همراه مدیر منطقه و مسؤولان بازدید میدانی به عمل آوردند.

به گزارش ایمنا به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در این بازدید دو ساعته اعضای کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورا پروژههایی از جمله تقاطع غیر همسطح شهید همدانی، پیادهرو سازی بلوار سیدجمالالدین، قنات کوچه اصلیان، پوشش دیوار رودخانه فرهنگیان، پیادهرو سازی میدان معلم، دیوار کشی و پوشش رودخانه حکمتی، احداث پل عابر پیاده، پارک نواری بلوار ارتش، شروع جدولگذاری تفکیک ابتدای کوی فرهنگیان و بازگشایی معبر 18 متری در اسلامشهر را ضمن بازدید مورد بررسی قرار دادند.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در این بازدید با تشکر از زحمات مجموعه کارکنان شهرداری منطقه چهار در اجرای پروژههای مؤثر اظهار کرد: همدان از شهرهای مطرح کشور است که در راستای توسعه و آبادانی آن باید اجرای پروژههای تأثیرگذار را در برنامههای شهری تدوین کرد.

حمیدرضا طبی مسرور در بازدید از تقاطع غیر همسطح شهید همدانی اظهار کرد: با توجه به اینکه پل شهید همدانی یکی از مهمترین پروژههای همدان در غرب کشور از لحاظ محور اصلی ارتباطی محسوب میشود بر این اساس انتظار میرود هر چه سریعتر اجرای این پروژه تعیین تکلیف شود و به بهرهبرداری برسد.

حمیدرضا طبیمسرور با اشاره به اینکه تقاطع شهید همدانی یکی از پر ترافیکترین نقاط شهر همدان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر زمان شهروندان در عبور از این نقطه از شهر در ترافیک صرف میشود بنابر این لازم است به اجرای طرح سرعت بخشید.

طبیمسرور از پیشرفت 28 درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید همدانی خبر داد و یادآور شد: تاکنون برای اجرای این پروژه 12 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به توضیحات مجری طرح یادآور شد: مدت قرارداد این پروژه 30 ماه بوده که 18 ماه آن گذشته و یک سال از ادامه روند باقی مانده است و در حال حاضر ادامه روند کار با مشکل نقدینگی مواجه است که در صورت تأمین مالی پروژه به پایان میرسد.

طبیمسرور با اعلام اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح شهید همدانی در سه سطح اجرا میشود، افزود: تعداد شمعهای پل اصلی 153 مورد است که دارای 20 پایه بوده و تاکنون 18 پایه اجرایی شده است و پل چپگرد نیز دارای 98 شمع بوده که حدود 46 مورد آن اجرایی شده و 4 مورد در حال انجام است.

وی اضافه کرد: پل چپگرد و اصلی به صورت پیش تنیده اجرا میشود که 10 هزار مترمکعب بتن ریزی شده و 7 هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته و تاکنون 2 هزار تن میلگرد برای آن به کار برده شده است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه از اجرای 8 هزار و 500 تن آسفالت در منطقه چهار همدان خبر داد و افزود: این آسفالت در معابر اصلی از جمله بلوار ارتش، ورودی فرهنگیان و ورودی حصار علی آباد اجرا شده است.

طبیمسرور در بازدید از پیادهروسازی بلوار سیدجمال الدین اسدآبادی، گفت: این پیادهرو به طول 600 متر و به عرض 5/3 متر در حال اجرا بوده که زیرسازی آن انجام شده است.

وی برآورد اولیه لایهروبی و هدایت قنات کوچه اصلیان را 120 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه نیز در دست اجرا است.

طبیمسرور به پوشش رودخانه فرهنگیان هم اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه با 350 میلیون تومان از اعتبارات داخلی شهرداری اجرا میشود که عملیات اجرایی آن شامل 200 متر دیوارکشی و 700 متر پوشش است.

وی نصب پل عابر پیاده برای ارتباط مسیر کوی ولیعصر(عج) به کوی الوند را از دیگر پروژههای منطقه چهار شهرداری همدان اعلام کرد و افزود: برای نصب این پل 420 میلیون تومان هزینه میشود.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات پروژههای شهر، گفت: هفته آینده جلسهای برای تسریع در سهولت ارائه مباحث سرمایهگذاری به پیمانکاران و پرداختهای به موقع به ویژه تسهیل در امر تهاتر خواهیم داشت.

کد خبر 311111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.