ورزشکاران را با روحیه پهلوانی تربیت کنید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: باید ورزشکاران رشته‌های مختلف با روحیه پهوانی تربیت شوند و با الگوگیری از روحیه شهدای مدافع حرم می‌توان ورزشکارانی شجاع و با گذشت تربیت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اینترنتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مسئولین ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان با بیان اینکه ورزش باستانی با دین و مرام پهلوانی همخوانی دارد، اظهار داشت: ورزش باستانی و زورخانه‌ای ورزش بسیار خوبی است که همواره با نام ائمه (علیهم السلام) عجین است.
وی با تأکید بر لزوم گسترش ورزش همگانی افزود: در طول تاریخ هیچ ورزشکار باستانی و پهلوانی را سراغ نداریم که به عنوان ننگ این ورزش باشد و چقدر خوب است که همه ما ورزشی را انجام دهیم که جسم و روح را تقویت می‌کند.
آیت‌الله طباطبایی ‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز لازم است تا ورزشکاران رشته‌های مختلف را با روحیه پهوانی تربیت کرد و با الگوگیری از روحیه شهدای مدافع حرم، می‌توان ورزشکارانی شجاع و با گذشت تربیت نمود.
وی تصریح کرد: روزی، پیغمبر اسلام دیدند که مردم گرد هم آمده‌اند، علت را جویا شدند، گفتند که قهرمان جزیره العرب اینجاست، آن حضرت فرمودند می‌خواهید شجاع‌ترین مردم را به شما معرفی کنم؟ آن حضرت گفتند که شجاع‌ترین آدم‌ها کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند و در حقیقت قهرمان کسی است که بر خودش مسلط باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با ابراز خرسندی از روند رشد ورزش پهوانی در استان اصفهان گفت: خوشبختانه با تدبیر سلطان‌حسینی کارهای خوبی انجام شده و اینکه بسیج و سپاه در متن کار حضور دارند، امر مهمی است.
در ابتدای این دیدار محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان کرد: در سال‌های قبل و بعد از انقلاب قهرمانان زیادی را داریم که وزنه‌های زیادی را بالای سر بردند اما اثری از آنان وجود ندارد لیکن روحیه پهلوانی جهان پهلوان تختی، او را ماندگار کرد.
وی با تأکید بر وظیفه مسئولان ورزشی در گسترش اخلاقیات در ورزش افزود: گسترش فرهنگ پهلوانی از ۲ سال گذشته تا کنون با همکاری سپاه و بسیج ورزشکاران در دستور کار قرار دارد و قهرمانان ورزشی استان، برای اهدای مدال خود به خانواده شهدای مدافع حرم گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند.

کد خبر 310953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.