واریز هزار میلیاردتومان ازمحل مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان اصفهان

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه برای اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه جاری است، گفت: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای ارزش‌های افزوده به بیش از ۱۰۰ شهرداری استان واریز کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس امیری پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته مالیات در جمع خبرنگاران پیرامون ارائه اظهارنامه های مالیاتی بخش مشاغل، اظهار داشت: با همکاری دفاتر پیشخوان، دفاتر پست، کافی نت ها در سطح استان و همچنین با تعامل رسانه ها تا پایان خرداد امسال ۲۲۶ هزار ۱۰۷ اظهارنامه الکترونیکی از مشاغل استان دریافت شد.

وی با اشاره به انتظار ۱۰۰ درصدی پیش از دریافت اظهارنامه های مشاغل، بیان داشت: مطابق آمار بدست آمده ۱۰۲ درصد و دو درصد بیش از سال گذشته مشاغل حقیقی اظهار نامه های خود را تکمیل و به بیانی خوداظهاری کردند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان به تعامل صورت گرفته با مودیان مالیاتی در این دوره با وجود تغییر قانون مالیاتی اشاره کرد و گفت: دولت و شهرداری ها با توجه به منابع مالی قابل توجه خود به عوارض و مالیات متکی هستند.

وی تاکید کرد: در صورت عدم پرداخت مالیات ها اجرای پروژه ها و طرح های مختلف کشور از جمله طرح های عمرانی و بهداشت و درمان دچار اختلال می شود.

امیری با اشاره به بسته شدن پرونده تکمیل اظهارنامه بخش حقیقی (مشاغل)، گفت: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه برای اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه جاری است و آنها می توانند اظهارنامه عملکرد خود را تا این تاریخ برای اداره امور مالیاتی ارسال کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جرایم مودیان مالیاتی به خصوص شرکت های تولیدی، صنعت، معدن به صورت ۱۰۰درصد بخشوده شده است، افزود: در صورتی که فعالان تولید و معدن اصل مالیات خود را بپردازند از این بخشودگی بهره مند می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در خصوص تقسیط مالیاتی نیز همکاری کامل انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری سال اقتصادی مقاومتی؛ اشتغال و تولید نامگذاری شده امیدواریم از طرف اداره امور مالیاتی نیز در امر تولید کمکی کرده باشیم.

وی با اشاره به ابلاغ سهم درآمدی استان افزود: باید درآمدهای مالیاتی را وصول می کردیم، اما بخش عمده ای از پرونده های مالیاتی در هیئت های دادرسی معطل بودند تا تصمیمی برای آن گرفته شود.

امیری افزود: خوشبختانه بیشتر درآمدهای سال ۹۵ از محل درآمدهای پرونده های دارای اختلاف بود و توانستیم با رفع اختلاف بین اداره مالیاتی و مودیان مالیاتی و تایید نظر مودیان اختلاف را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغیه های به ادارات مالیاتی ابلاغ شد و ما سعی می کنیم آن را به صورت کامل انجام دهیم، گفت: مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص واحدهای کوچک و متوسط را به نحوی اجرا خواهیم کرد تا تولید و اشتغال حفظ شود. ادارات کل باید با نگاه ویژه به صنعت و درنظر گرفتن نکات فنی، قوانین مالیاتی را به نحو احسن اجرا کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بیان داشت: در جلسات هماهنگی با ماموران مالیاتی دستور داده شد میزان مالیات تسلیمی برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مورد رسیدگی قرار بگیرد و آن مودیانی که کتمان درآمد دارند، به صورت علی الراس می توانند اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مشوق های مالیاتی در بخش تولید و گردشگری قرار دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که در مناطق کمتر توسعه یافته فعالیت شغلی و تولیدی انجام دهند، معافیت های خاصی در قانون برای آنان پیش بینی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: با اجرای ماده ۲۳۸ میزان ارسال پرونده ها به هیئت حل اختلاف مالیاتی بسیار کاهش خواهد یافت.

وی پیرامون مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان، گفت: مالیات عملکرد برای طلافروشان آنقدر سنگین نیست که موجب تعطیلی این واحدها شود. البته ناراحتی طلافروشان در خصوص مالیات بر ارزش افزوده است، در این موضوع مباحث جدی دارند و ادعا می کنند مالیات نباید از اصل سرمایه شان اخذ شود باید به سود تعلق گیرد.

امیری افزود: در قانون فعلی این موضوع ذکر نشده است. اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در دولت، مجلس و کمیسیون های متعدد در حال بررسی است و هر قانونی که به ما ابلاغ شود ما آن را اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده را مصرف کننده نهایی پرداخت می کند، اضافه کرد: در حال حاضر هر آنچه فروشندگان طلا و جواهر از مردم بابت مالیات بر ارزش افزود دریافت می کنند، باید به حساب مالیاتی واریز کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان پیرامون مالیات شرکت های دانش بنیان، گفت: شرکت های دانش بنیان از پرداخت مالیات معاف هستند و این موضوع طی تفاهمنامه ای با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ مالیاتی وصول نمی شود مگر در قالب قانون، تاکید کرد: ۸۰ درصد درآمدهای ارزش افزوده از خوداظهاری است.

امیری تاکید کرد: سال گذشته از محل ارزش افزوده، ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان اصفهان واریز شد.

کد خبر 310944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.