ترویج صرفه جویی در مصرف آب وظیفه همگانی است

برخوار - فرماندار شهرستان برخوار ترویج و به کار گیری مدیریت منابع آب و صرفه جویی در مصرف آب را نیازمند عزمی جدی و جهادی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار اسفندیار تاجمیری در جلسه شورای اداری شهرستان برخوار در تصفیه خانه آب اصفهان اظهار داشت: بدلیل کمبود آب شرب در ۷ شهر و ۷ روستای برخوار، اعضای شورای اداری و منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای برخوار، از مرکز کنترل و تله متری شرکت آب و فاضلاب، مجموعه چاه های فلمن و تصفیه خانه بابا شیخ علی اصفهان بازدید کردند.

وی گفت:‌ در این بازدید مدیران و منتخبین شوراهای اسلامی از محدودیت های آبی استان اصفهان آگاه و به عنوان سفیران و مروجان صرفه جویی مصرف آب در ادارت و افکار عمومی در شهرها شدند.

فرماندار برخوار افزود: ۸۵درصد از مشترکین شهرستان برخوار در محدوده الگوی مصرف شرکت آبفا هستند و شرکت آب و فاضلاب با ۱۵ درصدی که بیش از حد الگو مصرف کرده اند برخورد می کند.

رییس تصفیه خانه آب اصفهان در این آیین گفت: تصفیه خانه آب اصفهان توانایی تصفیه ۱۲ هزار لیتر آب در ثانیه را دارد و در روزهای معمولی مصرف آب در استان اصفهان ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر آب است.

اسماعیل گرجی زاده افزود:‌ در حال حاضر با توجه به کمبود منابع آبی، در هرثانیه ۱۱ هزار و ۸۰۰ لیتر آب در تصفه خانه اصفهان، ‌تصفیه می شود و دو هزار و ۷۰۰ لیتر کمبود آب تصفیه شده که از چاه های فلمن تامین می شد با مشکل روبرو شده است.

وی گفت:‌ بیش از ۴ میلیون مردم استان اصفهان با هر لیتر صرفه جویی در مصرف آب، زمینه استفاده آب شرب برای ۲۵ هزار نفر را فراهم می کنند.

رییس تصفیه خانه آب اصفهان افزود: مردم ‌۵۷  شهر و ۴۰۰ روستا از آب تصفیه خانه اصفهان استفاده می کنند که با صرفه جویی در مواقع مسواک زدن، استحمام و رفع آب ریز از اتصالات کولر و لوله های آب سهم زیادی در تامین آب در استان اصفهان دارند.

مدیر مرکز کنترل و تله متری شرکت آب و فاضلاب در بازدید مسئولان برخوار از چاه های فلمن گفت: از ۱۰ چاه فلمن در در این مرکز با ظرفیت تولید و تصفیه سه هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه فقط یک چاه فعال است و در هر ثانیه ۲۴۰ لیتر آب تصفیه و تولید می شود.

محمد رضا کریم زاده افزود: با هر درجه افزایش دما بین چهار تا ۱۰ هزار متر مکعب مصرف آب افزایش می یابد. /

کد خبر 310941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.