بخش کشاورزی نیازمند برنامه ریزی استراتژیک است

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای اینکه بخش کشاورزی بتواند نقش مؤثری در تولید ناخالص داخلی و همچنین صادرات استان داشته باشد باید برنامه‌ریزی استراتژیک آن براساس فرصت‌ها و تهدیدها طراحی شود.

به گزارش خبرگزارش ایمنا مسعود عبدالهی در نشست آشنایی با فرصت‌های کسب‌وکار بخش کشاورزی که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به اینکه کشاورزی استان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای کسب‌وکار جوانان است، اظهار داشت: این بخش با حمایت سازمان‌های دولتی می‌تواند زمینه اشتغال جوانان  و رونق اقتصادی را برای استان فراهم کند.  

وی زنجیره تولید بخش کشاورزی را شامل نهاده‌های تولید، حمل‌ونقل، ماشین‌آلات بسته‌بندی و بازار دانست و افزود: بازار به‌عنوان مهم‌ترین بخش چرخه کشاورزی است که فعالان این بخش باید به آن توجه کنند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان، ویژگی بازار کشاورزی را شامل صنعت (ثبات قیمت و ثبات کیفیت) و برنامه‌ریزی استراتژیک (کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت) برشمرد و گفت: برای اینکه بخش کشاورزی بتواند نقش مؤثری در تولید ناخالص داخلی و همچنین صادرات استان داشته باشد باید برنامه‌ریزی استراتژیک آن براساس فرصت‌ها و تهدیدها طراحی شود.

وی وجود تفکر استراتژیک و برنامه‌ریزی اقتضایی را حلقه گمشده بخش کشاورزی برشمرد و گفت: مشکل اساسی، ضعف علمی تولیدکنندگان بخش کشاورزی است زیرا تولید سنتی  بلای جان این بخش است.

عبدالهی تاکید کرد: مالکان و بهره‌برداران با تکنولوژی پیشرفته می‌توانند نقش مهمی در تولید و توزیع محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت:استان بااینکه ۶ درصد زمین‌های کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده ولی ۱۰ درصد تولیدات این بخش را به خود اختصاص داده است.

فرهاد حاجی مرادی افزایش بهره‌وری در تولیدات بخش کشاورزی را عامل موفقیت این بخش در دوران خشکسالی و کم‌آبی برشمرد و افزود: کشاورزان با تولید محصولات باکیفیت و مبتنی بر نیاز بازار می‌توانند نقش اثرگذاری در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشند.

کد خبر 310880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.