آغاز به کار مرکز احیای هنرهای سنتی در نوش‌آباد

کاشان - مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی نوش‌آباد، از آغاز به کار مرکز احیای هنرهای سنتی این شهر با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان - زهرا ساروخانی اظهار کرد: حوضخانه  مسجد جامع  پس از عملیات احیا و مرمت با تغییر کاربری به عنوان نخستین مرکز احیای هنرهای سنتی نوش آباد مورد استفاده قرار خواهد رفت.

به گفته وی،  برای مرمت این اثر تاریخی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات هیات امنای مسجد جامع و سازمان میراث فرهنگی کشور هزینه شده است.

وی افزود: با راه اندازی مرکز احیای هنرهای سنتی نوش آباد در محل حوض خانه مسجد جامع دو هنر سنتی این شهر شامل زیلو بافی و چادر شب بافی احیا و کار آموزش آن آغاز می شود.

مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شهر نوش آباد با اشاره به اینکه قدیمی ترین زیلوی بافته شده موجود در موزه ها کشور مربوط به مردم نوش آباد است، گفت: در گام بعدی هنر سنتی سفال گری نوش آبادی ها نیز در این مرکز راه اندازی می شود.

ساروخانی افزود:  همزمان با گشایش این مرکز، نمایشگاهی از آثار خوشنویسی استاد احمد خوش حساب، نی سازی استاد جلال آقایی، گوی سازی استاد علی اکبر بنایی و سوزن دوزی خانم الماسی به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 310714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.