شور و حال فوتبالی در زمین‌های خاکی

کمی که تاریخ ورزش شهر را مرور کنیم ستاره‌های تکرار نشدنی فوتبال را می‌بینیم که از زمین‌های خاکی سر برآورده‌اند و تا عضویت در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی اروپا و آسیا پیش رفته و افتخارآفرینی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با آغاز رقابت‌های فوتبال زمین خاکی محلات در شهر اصفهان جمعه گذشته علاقه‌مندان به فوتبال کاپ محلات در زمین خاکی شهدای مارچین شاهد رقابت جذاب و دیدنی فوتبالیست‌های زمین خاکی محلات بودیم.
مسئول ورزش محلات سازمان ورزش شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری رقابت‌های کاپ محلات به میزبانی ۵ منطقه شهرداری گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری های همکارانمان موفق شدیم نزدیک به ۷۰ تیم محلی از مناطق ۱۵ گانه شهر را ثبت نام و سازماندهی کنیم.
محسن رویگری از برگزاری این رقابت ها در صبح روز جمعه هر هفته در زمین های خاکی خبر داد و گفت: متاسفانه در دو، سه سال گذشته شاهد تعطیلی کاپ محلات بودیم که با توجه به ظرفیت ویژه این رقابت ها در استعدادیابی و کشف بازیکنان مستعد و جویای نام باید گفت امروز اتفاق خوبی در ورزش شهر رقم خورده است و امیدواریم مربیان فوتبال باشگاهی اصفهان با حضور در کنار زمین های خاکی علاوه بر تشویق این عزیزان فوتبالیست های جوان و با استعداد را مد نظر خود قرار داده و بستر رشد را برای این عزیزان فراهم سازند.
پای صحبت قدیمی‌ترها و پیشکسوتان فوتبال که بنشینیم همه از خاطرات شیرین و جذاب دوران جوانی فوتبال خود و هیاهو و شور و حال کاپ های محلات در زمین های خاکی فوتبال می گویند، دفترچه خاطراتی ارزشمند که در هر برگش نام قهرمانانی بزرگ چون رسول کربکندی، احمدرضا عابدزاده، عبدالعلی چنگیز، منصور ابراهیم‌زاده، امیرحسین شاهزیدی و ... نقش بسته است.
اصغر قاسم‌زاده مسئول ورزش محلات شهرداری اصفهان در دهه ۷۰ که از فوتبالیست‌های قدیمی و برگزار کننده کاپ‌های محلات در زمین‌های خاکی اصفهان بوده است از شور و هیجان ویژه و وصف ناپذیر مسابقات فوتبال زمین‌های خاکی محلات یاد می کند و می گوید: هرساله با حضور ۵۰۰ تیم و ۱۲ هزار ورزشکار کاپ‌های زمین خاکی در محلات و مناطق مختلف سازماندهی می‌شد و در زمین‌های خاکی هفت میدان شاهزید، سرچشمه بابلدشت، زمین پشه مشتاق، پرسپولیس تخت فولاد، فرح آباد، همت آباد، نقش جهان، نصرآباد و در یکی، دو دهه اخیر زمین‌های پل هوایی جاده فرودگاه و ... با حضور مشتاقان بی‌شمار برگزار می‌شد.
قاسم‌زاده با اشاره به اینکه بیشتر بازیکنان تیم‌های منتخب استان و تیم‌های آموزشگاه‌ها از دل کاپ‌های محلات و زمین‌های خاکی شناخته می‌شدند و توسط مربیان جذب تیم‌های مطرح باشگاهی و ملی می‌شدند گفت: مزیت و برتری زمین‌های خاکی فوتبال و کاپ‌های محلات این بود که همه علاقه‌مندان واقعی و عاشقان فوتبال در آن شرکت می‌کردند و به واسطه همین علاقه و حضور مستمر و تمرین‌های سخت رشد چشمگیری هم داشتند.
این پیشکسوت ورزش شهر با اشاره به حضور علی پروین در دیدارهای نهایی این رقابت‌ها و در کنار زمین‌های خاکی فوتبال از برگزاری جشنواره اختتامیه کاپ‌های محلات در ورزشگاه تختی در سال‌های گذشته همراه با حضور تمام تیم‌های فوتبال زمین خاکی و خانواده هایشان یاد می‌کند و می گوید در آیین اختتامیه کاپ محلات "جای سوزن انداز نبود ".
قاسم‌زاده از شهید حسن غازی که فوتبال خود را از زمین‌های خاکی چشمه پاقلعه تبرک اصفهان آغاز کرده است یادی می‌کند و می‌گوید: در کاپ‌‎های محلات افراد بزرگی چون شهید غازی حضور داشتند و علاوه بر بعد سلامت و ورزش به فرهنگ در ورزش هم بسیار بها داده می‌شد که در این راه مدیرانی چون تیمسار شیرانی، احمدرضا مهنام، حسین چرخابی و حسن آقاجان که کاپ گندم طلایی محلات را برگزار می کرد زحمات بسیاری کشیدند و ردپای خود را برجای گذاشتند و ما هم اگر بخواهیم در این راه تاثیرگذار باشیم بدون تردید باید ورزش محلات را تقویت کنیم که سازمان ورزش شهرداری اصفهان اکنون در این مسیر است و به خوبی با برنامه‌های مدون به ورزش محلات اهمیت داده و به آن می‌پردازد.

کد خبر 310595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.