چرا اینقدر دیر؟

انجام مراسم قرعه‌کشی لیگ هفدهم کمتر از ۲۰ روز مانده به آغاز فصل ۹۷-۹۶ انتقادهایی را از جانب باشگاه‌ها و کادر فنی تیم‌ها متوجه سازمان لیگ کرده است.

به گزارش ایمنا، مراسم قرعه‌کشی هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی عصر امروز برگزار می‌شود که کمتر از ۲۰ روز به آغاز این رقابت‌ها باقی مانده است.

فاصله کم بین زمان قرعه‌کشی و شروع مسابقات انتقادهایی را متوجه سازمان لیگ کرده است. اکنون اکثر تیم‌ها تقریباً نیمی از دوران آماده‌سازی پیش‌فصل خود را پشت سر گذاشته‌اند. ایراد باشگاه‌ها به سازمان لیگ این است که کادر فنی تیم‌ها در این زمان نسبتاً طولانی امکان برنامه‌ریزی مناسب و دقیق را نداشته‌اند زیرا از قرعه خود بی‌اطلاع بودند.

استدلال معترضان این است که برنامه‌ریزی درباه نحوه آماده‌سازی یک تیم بسته به اینکه در هفته‌های ابتدایی فصل به کدام حریف برخورد می‌کند یا مصادف با گرم‌ترین روزهای سال در کدام شهر و با چه شرایط آب و هوایی مسابقه می‌دهد تفاوت خواهد داشت.

بسیاری از تیم‌ها در این مدت حتی‌الامکان از برگزاری دیدارهای دوستانه برابر رقبای لیگ برتری امتناع کرده‌اند زیرا بیم آن را داشتند که قرعه در ادامه حکم به آن دهد که حریف رسمی آنها در مقطع آغازین لیگ همان حریف تدارکاتی‌شان در دوران آماده‌سازی پیش‌فصل باشد.

کد خبر 310353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.