برقراری عدالت مطالبه صریح نمایندگان استان است/لزوم  بازگشت امتیاز محرومیت به فریدن

فریدن - نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: برخوردار اعلام نمودن استان اصفهان و اختصاص سهم بودجه اندک به آن؛ تاثیرات سویی بر روی شهرستان های غرب اصفهان داشته است.

اکبر ترکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با انتقاد از رویکرد  ناعادلانه سیاست ها در برخوردار دانستن استان اصفهان، افزود: بر همین اساس در پرداخت مالیات در ردیف استان‌های دوم و سوم هستیم اما در دریافت بودجه در ردیف‌های نهم، دهم و حتی در برخی ردیف‌ها در جایگاه ۲۳ قرار داریم که این عادلانه نیست.

ترکی با بیان این که برقراری توازن و عدالت مطالبه صریح نمایندگان استان است، ادامه داد: این در حالی است که چهار شهرستان غرب استان اصفهان که روستاها و مناطق محروم بسیاری را دارا هستند تحت‌الشعاع اصفهان برخوردار قرار می‌گیرند و ۳ شهرستان هنوز جزء مناطق محروم محسوب می‌شوند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: برخوردار اعلام نمودن اصفهان اثرات سویی برای شهرستان های غرب داشته است و در همین راستا متأسفانه شهرستان فریدن از لیست مناطق محروم خارج شد.

وی افزود: در پی این اقدام، حدود ۱۱ میلیارد تومان پولی که از طریق نفت باید به این شهرستان اختصاص پیدا کند، در اصل اختصاص پیدا نکرده و این محرومیت‌ها هنوز در شهرستان فریدن وجود دارد.

ترکی خارج شدن فریدن از لیست مناطق محروم را ظلم بزرگی در حق مردم این شهرستان دانست و گفت: این برخورداری در حالی به فریدن اطلاق می شود که این شهرستان از بسیاری از زیرساخت های توسعه بازمانده است و شاخص های لازم را برای توسعه یافتگی ندارد.

نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت از دعوت مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان و ارائه طرح در زمینه محرومیت‌زدایی خبر داد.

وی از تلاش مسئولان، فرماندار و ائمه جمعه برای بازگرداندن امتیاز محرومیت به فریدن خبر داد و افزود: برای برقراری عدالت و محرومیت‌زدایی باید کل شهرستان‌های استان اصفهان را به ۵ منطقه یا قطب تقسیم کنیم که معمولاً قطب پنجم کل استان هم به نام این ۴ شهرستان محروم قرار می‌گیرد چرا که این کار می‌تواند کمک شایانی در راستای جذب بودجه‌های مناطق محروم به‌ ویژه ۳ درصد نفت داشته باشد.

این نماینده با اشاره به برگزاری جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان، افزود: در این جلسه  با حضور معاون اول رئیس‌جمهور درباره مباحث مربوط به احیای زاینده‌رود، تکمیل پروژه‌های عمرانی استان و برطرف‌کردن مشکل آب استان بحث شد و موارد مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی محیط‌ زیست اصفهان، اشتغال، بیکاری و معیشت مردم را از مهم ترین محورهای این جلسه برشمرد و افزود:  مسئله تخصیص  ۳۰ درصد بودجه به استان اصفهان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه درباره آن تبدل نظر شد.

ترکی با بیان این که مسئله آب از شاخص ترین مشکلات استان است، ادامه داد: در این جلسه  بر مشکلات این حوزه  تاکید شد و مقرر گردید شخص معاون اول رئیس جمهور نسبت به رفع این مسائل مساعدت لازم را انجام دهد.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  بر لزوم  تسریع در امر اختصاص بودجه‌ مربوط به احیای زاینده‌رود تاکید کرد و گفت: این اقدام می‌تواند کمک شایانی به احیای این رودخانه از مبدأ به مقصد کند.

ترکی با اشاره به برخی مشکلات حوزه آب خاطر نشان کرد: در کل مسائل آبی در کشور و استان اصفهان با مشکل مواجه است و در این راستا مسئولان کلان کشور باید با همدیگر و نیز با حضور نمایندگان استان‌های مختلف در مجلس، تعامل و هم‌اندیشی داشته باشند تا مشکل آب را به‌صورت کلی و ملی حل کنند.

این نماینده با بیان این که مشکل عدم پرداخت حقوق راهداران فقط مختص به استان اصفهان نیست و نظیر آن در استان های دیگر نیز وجود دارد از قول پیگیری معاون اول رئیس جمهور برای حل این مسئله خبر داد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس  با تاکید بر  بی طرفی مسئولان در حل مشکلات مردم، تاکید کرد:  اگر عدالت رعایت شود تمامی مشکلات برطرف می‌شود.

وی هم چنین با اشاره به فرصت کوتاهی که در قالب نظق میان دستور در مجلس داشته است خاطر نشان کرد: درخواست  واکنش قاطع  مقامات کشور در قبال  فرانسه  به دلیل میزبانی از منافقان کوردل، تاکید بر لزوم هوشیاری و دقت مسئولان در انعقاد قراردادهای نفتی  با  شرکت توتال، درخواست مردم از دولت و مجلس جهت اتخاذ تصمیم قاطع  در برابر تحریم های جدید و مصادره اموال ایرانیان، همت جهادی مسئولان برای حل مشکلات اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم، لزوم به کارگیری نیروهای جهادی و انقلابی در کابینه دولت آینده و دقت در انتخاب افراد کارآمد و لزوم تسریع در تصویب قانون ۵ ساله ششم توسعه اجتماعی -فرهنگی  و اقتصادی کشور توسط مجلس را از مهم ترین نکاتی اعلام کرد که در این فرصت به آن ها پرداخته است.

ترکی افزود: اعلام مطالبات مجمع نمایندگان استان مبنی بر اتخاذ تدابیر عملی جهت احیای زاینده رود و  رعایت عدالت  در بین کشاورزان شرق و غرب استان، اشاره به محرومیت ۴ شهرستان حوزه انتخابیه و تاکید بر مشکلات حاد منطقه نظیر مهاجرت، اشتغال و آب، انتقاد صریح از وضعیت آبرسانی به روستاهای منطقه  با وجود استقرار با وجود سرچشمه های کارون،  زاینده رود و قم رود و خروج آب از منطقه، لزوم تسریع در صدور مجوز طرح تامین آب شرب از منابع پایدار با توجه به آماده سازی زیرساخت های این طرح در منطقه، مطالبه صریح از رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر بازگشت امتیاز محرومیت به شهرستان فریدن و قرار گرفتن نام آن در لیست  مناطق محروم کمتر توسعه یاقته  با توجه به ارزیابی ها و کارشناسی های وزارت اقتصاد و برنامه و بودجه استان، درخواست برای اجرای گازرسانی به روستاهای پیشکوه و پشتکوه فریدونشهر و روستاهای بوئین میاندشت، تقویت کشاورزی منطقه و راه اندازی شهرک گلخانه ای، تسریع در اجرایی شدن عملیات تکمیل  سد بوئین میاندشت، تسریع در تکمیل محور دوبانده  اصفهان- داران، اصلاح ورودی های شهر داران،  محور داران- چادگان و چادگان - سد زاینده رو د با توجه به تردد بالای این محورها و اهمیت آن ها در اتصال استان به غرب کشور، اشاره به افتتاح ناحیه صنعتی انالوجه چادگان و درخواست  برای تقویت شهرک های صنعتی منطقه، لزوم ارتقا فصول سرد از ۵ ماه به ۸ ماه در منطقه با توجه به کارشناسی های اداره هواشناسی و هزینه های هنگفت گاز مصرفی برای مردم  و مساعدت و تسریع در بخشودگی سود و جریمه وام های کشاورزی  زیر سقف ۱۰۰ میلیون تومان را از دیگر محورهایی اعلام کرد که در نطق میان دستور خود به آن ها اشاره کرده است.

وی در ادامه از اختصاص اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی در سال جاری جهت احداث و تکمیل راه آهن  اصفهان-داران-ازنا  خبر داد و خواستار  تسریع در احداث و راه اندازی این پروژه شد.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت:  مجلس با تمام قوا آماده است تا در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اشتغال نهایت همکاری را با دولت داشته باشد.

ترکی با تاکید بر پرهیز از تفرقه و تنش خاطر نشان کرد:  همه باید از حواشی پرهیز کنند تا فضای کشور دو قطبی نشود.

عضو کمسیون بهداشت و درمان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت ملی اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری  بر حفظ اتحاد و پرهیز از دو قطبی نمودن جامعه نشانه هوشیاری ایشان در ارزیابی شرایط خاص  بین المللی است.

وی وحدت را زمینه ساز آرامش و پیشرفت دانست و اذعان کرد: دو قطبی نمودن فضای کشور موجب انحراف بخش عظیمی از انرژی و توان مردم و گروه ها به سمت مسائل حاشیه ای خواهد شد و در این بین  متاسفانه بسیاری از معضلات و مشکلات مهم تر مورد غفلت  واقع می شود که این به صلاح کشور نخواهد بود.

نماینده مرم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت بر پرهیز از سهل انگاری در دفاع از نظام و کیان کشور  تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که باید در برخوزد با دشمنان از موضع قدرت و صراحت رفتار کرد.

ترکی  با تقدیر از اقدام شجاعانه و مقتدرانه سپاه در واکنش به تحرکات دشمن، عنوان داشت: هجمه و تحقیر نیرهای نظامی، سپاهی و امنیتی کشور که مقترانه حافظ امنیت کشور هستند مصداق بی بصیرتی و زمینه ای برای بهانه جویی و یاوه گویی دشمنان است.

وی ادامه داد: از منظر بسیاری از دلسوزان، اندیشمندان و رهبران سیاسی و فکری جهان اسلام، استراتژیک‌ترین و ماندگارترین شیوه‌ای که می‌تواند عزت و ابهت مسلمانان را متجلی سازد همانا تمسک به اصل وحدت و انسجام کشورهای اسلامی است.

ترکی تصریح کرد: مسئله وحدت بین جریان های سیاسی و مسئولان در رهنمودهای امام بارها مورد تاکید قرار گرفته است تا جایی که می توان گفت موضوع وحدت میان جناح ها و جریان های سیاسی از منظر امام (ره) آن چنان واجد اهمیت بود که از همه گروه ها می خواست با همدلی و همزبانی برای پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی از جمله تحقق عدالت اسلامی بکوشند.

وی افزود: هیچ حرکت و تحول مثبت اجتماعی بدون اتحاد قشرهای متعدد جامعه رخ نداده است و نمی‌دهد.

ترکی با بیان اینکه حضرت امام(ره) در همه سخنرانی‌های خود مکرر مسئولان را به خودسازی و تجهیز به معنویت توصیه کردند، افزود: امام(ره) نه تنها در وصیت‌نامه خود بلکه در همه سخنرانی‌های خود با مسئولان آنها را به پرهیزکاری و دوری از اشرافی‌گری توصیه می‌کردند.

وی افزود:  تکیه‌گاه امام(ره) مردم و به ویژه قشر محروم بودند، و به همین دلیل  امام(ره) مسئولان را همواره به پرداختن به رفع نیاز مستضعفان و مشکلات قشر ضعیف جامعه توصیه کرده‌اند.

عضو فراکسیون ولایت، مهم ترین دیدگاه سیاسی امام (ره) را  حفظ نظام و وحدت در بین مسئولان  دانست و گفت: امام راحل یکپارچگی را  شرط موفقیت نظام می‌دانستند و عمل در چارچوب قانون اساسی و دین و حفظ وحدت؛ محور توصیه‌های حضرت امام(ره)   به مسئولان بوده است.

وی با بیان این که پاسخ حضور و وفاداری مردم، تلاش برای تحقق حداکثری مطالبات آنان است، افزود:  باید به دور از شعار به وضع بیکاری و معیشت مردم رسیدگی شود و مسئولان در این موارد به صورت عملی کار کنند چرا که مردم منتظر تحقق وعده ها و اقدام و عمل مسئولان در رفع مشکل بیکاری و اقتصاد هستند.

این نماینده در بخش پایانی گفتگوی خود، اقتصاد و اشتغال را مهم ترین حوزه ای دانست که در صدر مطالبات رهبری و مردم ازمسئولان نظام وجود دارد و خواستار همدلی و همت مدیران برای رفع موانع این دو حوزه شد.

کد خبر 310271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.