تقاضای ارتقاء کیفی فیلم های کودک و نوجوان/کمبود امکانات کودکان و نوجوانان رفع شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال از لحاظ کیفی آثار جشنواره فیلم های کودک و نوجوان ارتقا داشته است اما دعوت نکردن از من در این جشنواره به عنوان نماینده شورا در جشنواه، جایگاه شورا و نمایندگان مردم را خدشه دار می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی باقربیگی در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواه فیلم های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان اظهارکرد: امسال در اصفهان شاهد برگزاری جشنواره فیلم های کودک و نوجوان بودیم که در راه بازگشت آن به شهرمان و شروع و پایانش افراد زیادی زحمت کشیدند و این دوره از لحاظ تولید آثار کودک و نوجوان، بسیار خوب و قابل توجه بود.

وی با تاکید بر اینکه اما نمی دانم به چه علت در طول برگزاری این جشنواره شاهد نکاتی بودیم که بسیار ساده قابل حل بود اما حل نشد و از کیفیت این رویداد مهم کاست، ادامه داد: در تلویزیون، مدارس، خانه و همه جا به کودکان و نوجوانان توصیه می شود که شب ها زود بخوابید تا صبح با انرژی و سرحال باشید و بعد در جشنواره کودک و نوجوان سانس ۲۲:۳۰ را با تأخیر یک ساعته به فیلم های خوب اختصاص داده بودند.

باقربیگی تاکید کرد: آیا نمی شد سه سانس زمان سانس ها را کمی زودتر شروع می کردیم و اینگونه عمل نمی کردیم که کودک و نوجوان ما تا ساعاتی از نیمه شب در سینما بماند و خواب آلود و کسل، هیچ بهره ای از فیلم های خوب این دوره نبرند؟

وی با اشاره به اینکه این برنامه ریزی از افراد بی تجربه قابل قبول است اما از افراد با تجربه پذیرفتنی نیست، افزود: من یکی از نمایندگان شورای شهر در کمیته برگزاری جشنواره بودم که در طول برگزاری این رویداد حتی یک تلفن هم به من نشد و هیچ اطلاعی به بنده داده نشد که از نظر شخصی برایم مهم نیست، اما از نظر انتخاب شما همکاران گرامی، این کار بسیار زشت و مغرضانه بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حتی برای اختتامیه نه به عنوان نماینده شورا بلکه به عنوان تنها بازیگر اصفهانی که جایزه پروانه زرین این جشنواره را دریافت کرده نیز دعوت نشدم.

وی اظهار کرد: قطعاً اگر با این رفتارها برخورد نشود، مسلماً حرمت رأی مردم و جایگاه شورا خدشه دار می شود.  

باقربیگی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۸ تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان است، اظهار کرد: گروه سنی کودکان و نوجوانان بسیار مهم هستند و پرورش نسل آینده کشور با هزینه و صرف وقت بسیار کمتر نسبت به رده های سنی دیگر باید از این سنین شروع شود، اما متأسفانه برای این گروه سنی شاهد کمبودهای بسیاری هستیم.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال فضای بازی کودکان و نوجوانان در کشور ما بسیار پایین تر از حد استاندارد است و از نظر ورزشی، فرهنگی و هنری نیز همین کمبود مشهود است.

کد خبر 310225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.