تفاهم‌نامه توسعه فعالیت های فرهنگی هنری کودک و نوجوان امضا شد

در اواخر هفته گذشته و همزمان با روزهای پایانی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان، به منظور توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی هنری مرتبط با کودک و نوجوان ، تفاهم نامه همکاری میان حوزه هنری کودک و نوجوان و حوزه هنری استان اصفهان امضا شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۴تیر۹۵ تفاهم نامه‌ای با حضورسید صادق رضایی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان و دکتر مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان با دو هدف در دفتر ریاست حوزه هنری اصفهان امضا شد.

تقویت و تسهیل و گسترش فرصت ها برای همکاری همه جانبه و هم افزایی سازمانی، استفاده از ظرفیت های ادبی ، هنری و علمی و معرفی مفاهیم اصیل آموزشی ، تربیتی ، دینی برای گروه سنی کودک و نوجوان از اهداف این تفاهم نامه است.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به افتتاح این دفتر در سال ۹۱ و آغاز به کار آن با محوریت ادبیات و شعر و داستان کودک و نوجوان گفت: این دفتر به عنوان ستاد مرکزی در تهران واقع شده است و معاونین فرهنگی هنری شهرستانها مسئول بخش کودک و نوجوان استانها هستند.

وی افزود: درحوزه هنری کودک و نوجوان پنج استان (اصفهان، همدان، خراسان رضوی ، فارس و قم) را برای همکاری‌های مشترک در زمینه گسترش فعالیت‌های کودک و نوجوان انتخاب کرده ایم که اصفهان نخستین استانی است که با آن تفاهم نامه منعقد می‌شود.

وی با اشاره به موفق نبودن برخی از آثار سینمای کودک خاطرنشان کرد: سینمای کودک به این دلیل که از ادبیات نشأت نگرفته است موفق نیست و بسیار ضعیف است، در زمینه فیلم‌های انیمیشن نیز باید از رمان و ادبیات داستانهای خوبی استخراج کرد تا موفق باشد. در سینمای ایران درباره کودک فیلم خوب ساخته اند ولی برای کودک فیلم خوب کمتر تولید شده‌است.

رضایی تصریح کرد: در زمینه فیلم کودک و نوجوان، نقد و بررسی محتوایی این فیلم‌ها مهم است و فراخوان فیلم نامه نویسی باید منتشر کنیم و برگزاری کارگاه های فیلم نامه نویسی با هدف جذب استعدادها و پرورش جوانان مستعد در این زمینه می‌تواند برای تولید آثار برجسته راهگشا باشد.

وی ۱۸ تیر هر سال را که به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می شود روز مهمی برای انجام فعالیت های عمده هنری و فرهنگی در این زمینه خواند و پیشنهاد داد: حوزه هنری استان اصفهان سند چشم انداز ۵ ساله ای را برای انجام فعالیت های حوزه کودک و نوجوان خود در این روز تدوین نماید.

وی با اشاره به جمعیت ۱۷ و نیم میلیون دانش آموز ایران تصریح کرد: می‌توان در انجام امور هنری و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و در ایجاد آثار با موضوع کودک و نوجوان و پخش آن با آموزش و پرورش تعامل داشت. در حوزه نشر کتابهای کمی برای کودکان و نوجوانان داریم و باید توجه کنیم که رده بندی سنی برای کودکان و نوجوانان تغییر یافته است و در زمینه پژوهش نیز برای آنان کاری انجام نشده است.

کد خبر 310214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.