فرهنگ مهم ترین سکوی تعالی بشر است

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: منابع فرهنگی از جمله قرآن مهم ترین سکوی تعالی بشر است.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چادگان با بیان این که ائمه اطهار (ع) همه واسطه ی فیض الهی هستند ، اظهار داشت:  اگر این ها نبودند آن لذتی که در عبادت حاصل می شود را نمی توان درک کرد و به آن رسید.

وی منابع فرهنگی را مهم ترین سکوی تعالی بشر دانست و افزود:  قرآن یکی از بهترین و جامع ترین این منابع است که باید آن را در متن زندگی پیاده کرد و از آن بهره برد.

امام جمعه چادگان افزود: رفتار و زندگانی ائمه اطهار (ع)  و ادعیه ای ارزشمندی همچون صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان مجموعه هایی هستند که می توان از آن ها آموخت.

وی تقویت رابطه با معبود را خلاء سبک های زندگی امروزی برشمرد و گفت:درست است که در زمان کنونی زندگانی دارای فراز و نشیب فراوان است اما باید توجه داشت که هر چه ارتباط قوی تری با معبود داشته باشیم  مشکلات آسان تر و قابل تحمل تر خواهد شد.

سلیمانی توجه به نمازهای پنجگانه را  موجب تقویت بعد معنوی انسان  و الهی شدن رفتارهای او دانست.

امام جمعه چادگان عوامل تربیتی،  وراثت، تغذیه و محیط  را نیز در ارتقای فرهنگ  موثر دانست و  با اشاره به مزاحمت های برخی مجالس برای مردم افزود:  باید مراقب بود مجالسی که میگیریم مجلس غفلت نباشد.

وی  با بیان این که  انتظار داریم مراسم های عروسی سبک و بدون صداهای ناهنجار باشد، ادامه داد: مجالس عروسی ها چرا باید تا دیر وقت ادامه داشته باشد وبا صداهای ناهنجار موجب سلب آسایش خانواده ها  شد  و چرا باید  صدای ترقه ها و بوق زدن ها در سطح خیابان ها تا آخر شب باعث آزار دیگران  شود؟

امام جمعه چادگان در بخش دیگری از اظهارات خود آزادی موصل را به ملت و مردم عراق تبریک گفت و افزود: با استقامت مردم و با اتحاد نیروهای اسلامی خسارات سنگینی به داعش و تروریست ها وارد آمده است.

وی با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ گفت:  بر اساس این برنامه ایران باید  قدرت  منطقه شود و باید تلاش شود  این سند زیر نظر و لوای مقام معظم رهبری به مرحله اجرا برسد و هیچ دولتی حق ندارد که از زیر این گونه برنامه ها شانه خالی کند.

وی تاکید کرد: باید ایران قدرت اول منطقه شود و این شدنی است چرا که دشمنان خودشان اقرار کرده اند.

سلیمانی در ادامه خاطر نشان کرد:  ما مخالف  قرارداد وزارت نفت با شرکت توتال که منعقد شده است نیستیم اما باید  به کشوری که سابقه اش خراب هست  بیشتر حواسمان باشد.

امام جمعه چادگان با مروری بر مناسبت های هفته پیش رو، افزود:  متاسفانه معضل بی حجابی گسترش پیدا کرده است و امیدواریم که حرکت دشمنان در این زمینه ها هر روز کم رنگ و کم رنگ تر گردد و در جنگ فرهنگی شکست کامل بخورند.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف به خصوص در بخش آب و برق به هشدارهای جدی مسئولان در باره احتمال قطعی آب و برق اشاره کرد و گفت:  از مردم  می خواهم حداکثر صرفه جویی را در مصرف آب و برق داشته باشند تا در فصل گرما دچار مشکلات نشویم.

کد خبر 310071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.