امربه معروف و نهی از منکر تأمین کننده آزادیهای اجتماعی جامعه است

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها خلاف آزادی ها و حقوق بشر نیست بکله عین آزادی است و اگر همه ما با رفتار، گفتار، کردار و سیاست خودمان به درستی امربه معروف ونهی از منکر کنیم جامعه اسلامی به سمت آرامش و امنیت روحی و روانی پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه زرین شهر اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که فرهنگ منحط شیطانی خود را در جامعه ما ترویج و نفوذ دهد تا کشور را به نابودی بکشاند و با درگیر کردن ما به موضوعات فرهنگ غرب و شرق به دنبال ترویج فرهنگ شیطانی خود است.

وی افزود: باید توجه داشت که اگر این فرهنگ شیطانی در جامعه نهادینه شود کل کشور نابود خواهد شد ومتاسفانه این فرهنگ شیطانی رسانه ها و  پول های بسیاری در اختیار دارد و شدیداً در جهان مشغول تبلغ فرهنگ خود هستند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی فرهنگی را تبلیغ می کنند که برای آنها درآمد زا باشد، فرهنگ شیطانی که رسانه ها با تمام قدرت به دنبال ترویج آن هستند فرهنگی است که با زیرکی و وقاحت تمام بی غیرتی، بی عفتی را تبلیغ می کند و برای انها انسان واخلاق انسانی معنا ومهفوم ندارد.

وی ادامه داد: یکی از ابزار مهم فرهنگ شیطانی شهوت و تحریک شهوت است که با این ابزار هر انسان را تبدیل به بمبی می کند که خطرات و زیان های آن بسیار زیادتر از گلوله های وبمب های جنگی است.

باقریان اضافه کرد: وقتی بحث حجاب وعفاف می شود منظور ما چند تار مو نیست بحث ما اخلاق انسانی ونظم وانضباط است و باید به این ممهم توجه داشت که حیوانات نیز برای خود حد ومرز دارند مگر می شود انسان  حد ومرز نداشته باشد.

وی عنوان کرد: قران به صراحت وشفافیت بحث حجاب وعفاف و غیرت را مطرح می کند و این به معنای تحجر نیست چراکه مسیری را که قران برای ما در خصوص عفاف وحجاب مشخص کرده  بسیار دقیق و منطقی است وهمه ی ما باید با عمل به آین دستور الهی خود و خانواده خود را  در مقابله با فرهنگ شیطانی بیمه کنیم.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: حجاب وعفاف  عین حقوق بشر است و کشورهای مدعی حقوق بشر به بهانه حجاب و عفت و پیروی از سنت  یک فرد را از دانشگاه اخراج می کنند یا حق او را سلب می کنند.

وی متذکر شد: این چه حقوق بشری است مگر شما دم از آزادی نمی زنید خوب یکی چادر را انتخاب کرده یکی نوع دیگر پوش آیا چون از نظر شما پیروی نکرده می شود خلاف آزادی.

باقریان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برخی افراط و تفریط ها باعث شده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ و حتی مورد تهاجم قرار گیرید و باید توجه داشت که در امر به معروف ونهی از منکر نکته ها ی بسیار دقیقی نهفته است و این فرضیه مهم با افراط و تفریط بسیار مخالف است.

وی اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها خلاف آزادی ها و حقوق بشر نیست بکله عین آزادی است و اگر همه ما با رفتار، گفتار، کردار و سیاست خودمان به درستی امربه معروف ونهی از منکر کنیم جامعه اسلامی به سمت آرامش و امنیت روحی و روانی پیش خواهد رفت.

امام جمعه زرین شهر یادآور شد: مسئولان باید در این خصوص اقدمات به جا و مسئولانه را انجام دهند چرا باید لباس پوشیده وکامل ما قیمت بالای داشته باشد ولی لباسهایی که مروج بی بند وباری است به ارزانی در جامعه عرضه شود.

وی تاکید کرد: ترویج و احیا امر به معروف ونهی از منکر عین سلامت بودن جامعه است و سلامتی جامعه را تضمین خواهد کرد لذا باید گفت ما با برکات امربه معروف ونهی از منکر آشنا نیستم چراکه تک  تک ما اگر می خواهیم خودمان، ناموسمان، فرزندانمان در برای هجوم های شیطانی در امان باشند یکی از راهکارهای در امان بودن احیا  امربه معروف ونهی از منکر در جامعه است.

باقریان تصریح کرد: امروز یکبار دیگر دنیا قدرت مرجعیت را دید و یک فتوای مرجع عالیقدر باعث نجات یک کشور شد، عراق که به دست تکفیری ها و دشمنان از دست رفته بود با یک فتوای مرجع دینی و بسیج مردمی و جوانان غیور باعت نجات وشکست تکفیر گردید و باید گفت پیروزی  موصل یعنی پیروزی کل عراق و مروز عراق و سوریه  خود محور مقاومت شده اند و با تمام قدرت  از این محور مقاومت دفاع می کنند.

کد خبر 310062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.