جشنواره رسانه های مکتوب و مجازی متمایز از جشنواره خانه مطبوعات است

نخستین جشنوارۀ رسانه های مکتوب و مجازی، از سوی انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان همزمان با روز خبرنگار برگزار می شود.

رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان در گفتگو با ایمنا در مورد فعالیت های انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان گفت: انجمن صنفی نویسندگان و روزنامه نگاران حدود ۲۰ سال است که در اصفهان تشکیل شده و اعضای آن را نیز افراد باسابقه و موجه مطبوعاتی استان تشکیل می دهند. این انجمن اساسنامه و اهدافی دارد که مهمترین بخش آن غیر وابسته بودن انجمن به نهادها و ارگان ها است.

فضل الله سلطانی تصریح کرد: در مورد نخستین جشنوارۀ رسانه های مکتوب و مجازی، قرار بر این است که به مناسبت روز خبرنگار آن را برگزار کنیم، مقدمات آن فراهم شده و اگر چه با جشنوارۀ خانه مطبوعات همزمان شده اما تفاوت هایی با این جشنواره دارد که آن ها را از هم متمایز می کند.  

وی در ادامه در مورد این تفاوت ها اظهار داشت: اولین تفاوت این جشنواره ها در این است که انجمن صنفی روزنامه نگاران بدون وابستگی به هر گونه نهادی برگزار می شود، در حالی که عزیزانمان در جشنوارۀ خانۀ مطبوعات  از حمایت مالی و جانبی قابل توجه اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر حامیان توانمند برخوردارند. دوم این که قرار را بر این گذاشتیم که در جشنوارۀ رسانه های مکتوب و مجازی هیچ سخنرانی ای از مسئولان نشنویم و تنها خبرنگاران بتوانند حرف های خود را بیان کنند و سوم این که این جشنواره برای اولین بار برگزار می شود و برای اولین بار نیز در نظر داریم آثاری که به عنوان آثار منتخب شناخته می شوند در کتابی با همین عنوان چاپ کنیم.

سلطانی با اشاره به دیگر جزییات برگزاری این جشنواره گفت: شرکت در جشنوارۀ رسانه های مکتوب و مجازی برای اعضای عضو انجمن صنفی و اعضایی که عضو نیستند آزاد است و اگر چه تبلیغی در خارج از استان برای برپایی آن نکرده ایم اما چنان چه آثاری از دیگر استان ها فرستاده شود پذیرای آن ها نیز خواهیم بود، چون معتقدیم که کار فرهنگی محدود به یک محدودۀ جغرافیایی خاص نیست.

این روزنامه نگار پیشکسوت اصفهانی در پایان اعلام کرد: شرکت کنندگان این جشنواره محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی ندارند و غیر از مقالات که موضوعاتی برای آن در متن فراخوان در نظر گرفته شده بخش خود انتقادی و مسابقه در انتخاب موضوع آزادند. همچنین تنها بخش «مسابقه» است که بین آثار چاپ شده در روزنامه ها و سایت های مختلف برگزار می شود و در بخش ویژۀ خود انتقادی و مقالات این پیش شرط وجود ندارد. /

کد خبر 310045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.