امکان ثبت سهمیه ۵ درصد ایثارگران در کنکور ۹۶ تا امشب

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: داوطلبان کنکور ۹۶ واجد شرایط اعمال سهمیه ۵ درصد ایثارگران تا ساعت ۲۴ امشب (چهارشنبه ۱۴ تیرماه) فرصت دارند همزمان با دریافت کارت، علاقه مندی خود را برای این سهمیه ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین توکلی اظهار داشت: ثبت علاقه مندی برای اعمال سهمیه ۵ درصد ایثارگران موضوع ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه در آزمون سراسری سال ۹۶ تا ساعت ۲۴ امشب (چهارشنبه ۱۴ تیر ماه) امکان پذیر است.
وی گفت: پیرو اطلاعیه ۷ خرداد ماه ۹۶ سازمان سنجش، در راستای اجرای ماده ۹۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مبنی بر ایجاد و اعمال سهمیه ۵ درصد برای جانبازان با جانبازی کمتر از ۲۵ درصد، همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه مدت حضور داوطلبانه در جبهه این امکان برای افراد واجد شرایط در آزمون سراسری سال ۹۶ فراهم شد.
توکلی یادآور شد: به منظور مساعدت با داوطلبانی که تا ۲۱ خرداد ۹۶ موفق به اعلام علاقه مندی برای استفاده از این سهمیه نشده اند، داوطلبان واجد شرایط در صورت تمایل برای استفاده از این سهمیه می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۹۶ به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به اعلام علاقه مندی و تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش خاطرنشان کرد: اعمال سهمیه برای این دسته از داوطلبان پس از بررسی و تائید از سوی ارگان ذیربط صورت خواهد پذیرفت.
آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیر در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 309866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.