انباشت خیار روی دست کشاورزان اصفهانی باحذف صادرات آن/نبود صنایع تبدیلی معضل کشاورزی اصفهان

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: امسال با کشت بی‌رویه خیار با مازاد تولید در اصفهان مواجه هستیم و نبود صادرات سبب انباشت این محصول بر دست کشاورزان اصفهانی شده است.

نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا پیرامون اعتراض کشاورزان اصفهانی به نرخ ۲۰۰ تومانی خیار برداشتی آنها و نبود خریدار، اظهار داشت: کشت بی‌رویه و نبود خریدار سبب شده که برخی از کشاورزان در اصفهان محصول خیار خود را با ریختن بر کف خیابان معدوم کنند.

وی با بیان اینکه باید با اجرای صادرات از بروز این مشکلات جلوگیری شود، افزود: صادرات تعادل بازار را برای عرضه تمام محصولات براساس تقاضا حفظ می‌کند و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان باید در حمایت از تولیدات داخلی اقدامات اساسی را برای صدور صیفی‌جات استان اجرایی کند.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر عدم صادرات سبب افزایش مازاد و انباشت محصول خیار در اصفهان و اعتراض کشاورزان اصفهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام مایحتاج جامعه از راه کشاورزی تامین می‌شود و ضرورت صادرات حرف نخست را در کشاورزی می‌زند، تاکید کرد: عدم صادرات نه تنها بازار را دچار آشفتگی می‌کند، بلکه سبب انباشت محصولات کشاورزان شده و با نابودی زحمت یکساله این افراد جز ضرر سودی حاصل آنها نخواهد شد.

اسماعیلی توجه به بخش کشاورزی و استفاده از صنایع تبدیلی در این صنعت را  ضروری دانست و گفت: شرایط کشاورزی در صنایع تبدیلی بسیار ضعیف است و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان باید اقدامات اساسی را در این راستا اجرایی کند.

وی پیرامون اینکه وضعیت کشاورزان اصفهانی طی سال جاری نامناسب است، افزود: امسال با کشت بی‌رویه خیار در اصفهان روبه‌رو شده‌ایم، اما برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی برای صادرات و توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می‌توانیم از بسیاری معضلات اقتصادی هم جلوگیری کرد.

کد خبر 309844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.