وحدت و قدرت جهان اسلام در همایش اربعین تجلی پیدا می کند

فرماندار شهرستان لنجان گفت: قیام امام حسین(ع) بزرگ‌ترین قیام ماندگار تاریخ است و به نوعی بزرگ‌ترین الگوی قیام و انقلاب برای جهانیان به شمار می آید چراکه حرکت انقلابی امام حسین (ع) با تکیه بر ارزش‌های الهی و دینی ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی همایش پیاده‌روی اربعین حسینی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی امروز به یک نهضت بزرگ اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌است، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته امروز همایش عظیم اربعین حسینی یک آیین بزرگ جهانی محسوب می‌شود و این نهضت پیامدهای متعدد فرهنگی، اجتماعی و جهانی را به همراه خود دارد چراکه شیعیان سراسر جهان با اجتماع عظیم خود در اربعین حسینی،   قدرت نرم جهان اسلام را برای جهانیان به نمایش می گذارند.

وی افزود: کلمه اربعین که در قرآن نیز آمده، بسیار پرمحتوا است، زیرا پیامبر اسلام (ص) در سن ۴۰ سالگی به پیامبری مبعوث شد و این عدد که در روایت اسلامی در موضوع‌های مختلف به کار رفته، عددی رمزی است و باید توجه داشت همانطور که عاشورا نقطه عطف و روز سرنوشت‌سازی برای مسلمانان بود، اربعین سالار شهیدان نیز نقطه عطفی در تاریخ تلقی می‌شود و شیعه به خود می‌بالد که پیرو ولایت و امامت علی (ع) و فرزندانش است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) بزرگ‌ترین قیام ماندگار تاریخ است و به نوعی بزرگ‌ترین الگوی قیام و انقلاب برای جهانیان به شمار می آید چراکه حرکت انقلابی امام حسین (ع) با تکیه بر ارزش‌های الهی و دینی ماندگار شد و امروز هر قیامی بخواهد جاودانه باقی بماند باید بر اساس معیارهای دینی باشد تا ماندگار شود.

وی اضافه کرد: باید به این مهم توجه داشت که بزرگ‌ترین قیام و انقلاب جهان معاصر نیز با الگوی قیام کربلا شکل گرفت و انقلاب اسلامی ایران توانست ادامه‌دهنده رسالت قیام کربلا باشد لذا در این زمینه اربعین جایگاه ویژه و ممتازی دارد، چرا که اربعین یادآور حماسه انقلاب امام حسین (ع) است و  رسالت امام حسین (ع) در این چهل روز به نقاط جهان اشاعه یافت.

سجاد ادامه داد:اربعین در حفظ ارزش‌های والای قیام عاشورا نقش بسیار حائز اهمیتی را به عهده دارد بنابراین باید به گونه‌ای گسترده این روز بزرگ را مورد توجه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: واقعه عاشورا تا اربعین شهادت امام حسین (ع) شیعیان فرصت تفکر، تأمل و عبرت گرفتن از بزرگترین واقعه بشری را دارند چرا که از نظر صاحبان اندیشه حزن بدون تفکر و عبرت از این حادثه که درس آموز انقلاب های اسلامی و الگو مردان آزاده است ظرفیت اندیشه و تفکر را در جهان برای همیشه خالی می گذارد .

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: اگر به تاریخ انقلاب اسلامی چه در دهه های مبارزات مردم برای سرنگونی رژیم منحوس شاهنشاهی و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس نگاهی گذرا بی اندازیم خواهیم دید که نهضت امام حسین (ع) بخصوص روزهای عاشورا و اربعین حسینی، نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران داشته است.

وی خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا و اربعین حسینی دایره المعارف بزرگ ملت ایران برای مبارزه با ظلم و کفر، حماسه و مقاومت، دفاع از ولایت و ولایت پذیری هستند و  در این واقعه عبرت های زیادی برای مردم وجود دارد که هر کدام می تواند راه گشای مشکلات فرا روی انقلاب اسلامی باشد.

سجاد اذعان کرد: باید توجه داشت که اربعین نه تنها فرصتی برای حفظ ارزش های قیام عاشورا بلکه زمانی مؤثر برای حفظ و تکریم یاد و خاطره شهدای قیام حسینی (ع) است و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری یکی دیگر از درس هایی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.

وی تصریح کرد: اجتماع عظیم اربعین ویژگی‌ها بارزی چون نمایش چهره واقعی اسلام از سوی شیعیان و همچنین حضور آحاد و اقشار مردم از سراسر جهان در کنار یکدیگر برای جهانی شدن مکتب اهل بیت(ع) است که این مهم وحدت هرچه بیشتر اسلام و مسلمین را نیز رقم خواهد زد.

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: اربعین شور اشتیاق نسبت به اباعبدالله بوده و در دنیا این راهپیمایی نمونه ندارد و در هیچ کجای جهان وجود ندارد که مردم  اینچنین مشتاقانه به زیارت آن حضرت بشتابند و اربعین نشانه عشق به اهل بیت(ع) است لذا باید از هم اکنون کارگرو های لازم برای بزرگداشت این مراسم بزرگ معنوی تشکیل شود تا با برنامه ریزی به اهداف بزرگ این روز عظیم دست پیدا کنیم.

کد خبر 309829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.