اگر کمک ایران نبود ما هرگز نمی توانستیم موصل را آزاد کنیم

معاون فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در مصاحبه اختصاصی با شبکه الکوثر از نقش سردار سلیمانی در نبرد با عناصر داعش در عراق سخن گفت.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، "ابومهدی المهندس" معاون فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی نقش مهمی در آموزش و برنامه ریزی نیروهای عراقی داشته است. وی و برادران حزب الله مشارکت فعالی در نبرد با داعش داشتند و این مساله با درخواست و توافق با دولت عراق و نخست وزیر سابق صورت گرفت.

المهندس با اشاره به دستاوردهای میدانی حشدشعبی درعراق گفت: اگر کمک ایران و نیروهای مقاومت نبود ما هرگز امروز نمی توانستیم موصل را آزاد کنیم.

مهندس تاکید کرد هماهنگی بین ارتش عراق، پلیس، سازمان مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی باعث این پیروزی ها ضد تروریسم شد.

المهندس افزود: آمریکا نمی خواهد داعش در عراق نابود شود بلکه هدفش هدایت این گروه بر اساس اهدافش و تحت الشعاع قراردادن پیروزی نیروهای بسیج است.

ابومهدی مهندس تاکید کرد: آمریکا تلاش می کند تا از تسلط حشدشعبی براین مناطق جلوگیری کند. ما مسیر بغداد دمشق را بازکردیم و برای تامین امنیت آن نیز تلاش می کنیم.

المهندس افزود: هواپیماهای (بالگردهای) آمریکایی در مناطق در کنترل داعش در عراق فرود می آمدند و چند ساعت در این مناطق باقی می ماندند.

وی افزود: ما برای مقابله با داعش به پیشرفت امنیت در عراق نیاز داریم. اولویت ما بر مرزهای عراق و سوریه و سپس شهر الحویجه متمرکز خواهد بود.

وی همچنین از فتوای آیت الله سیستانی قدردانی کرد وتاکید کرد اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود بسیج مردمی تشکیل نمی شد، واگر حمایت‌های ایران و حزب‌الله نبود، امروز به اینجا نمی‌رسیدیم .

ابو مهدی المهندس رابطه با احتمال حضور نیروهای بسیج مردمی عراق در نبرد با عناصر داعش در سوریه اظهار داشت: در صورتی که نیروهای عراقی از خاک سوریه و مناطقی که در اختیار تروریست هاست مورد حمله یا تجاوز قرار بگیرد بدون شک پاسخ آن ها را خواهیم داد و چند کیلومتر پیشروی خواهیم کرد. این مساله از نظر ما تمام شده است. اما در رابطه با اینکه وارد مناطق بیشتری از خاک سوریه شویم این مساله صرفا با هماهنگی و توافق بین حکومت عراق و حکومت مشروع و قانونی دمشق صورت خواهد گرفت.

کد خبر 309789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.