کارگاه آموزشی "ساعت‌ آفتابی مُکحُله" برگزار می شود

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب گفت:کارگاه آموزشی "ساعت‌ آفتابی مُکحُله" از سری کارگاه‌های آموزشی مرکز نجوم ادیب است که ۵شنبه ۱۵ تیرماه ۹۶ با هدف ارتقای دانش نجومی علاقه‌مندان نجوم برگزار میگردد.

 مهدی اسحاقی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری ایمنا اظهار کرد: در این کارگاه شما با تاریخچه اندازه گیری زمان، انواع ساعت های آفتابی و به طور ویژه ساعت آفتابی مُکحُله (منسوب به خوارزمی) آشنا خواهید شد. در ادامه بحث نظری، مخاطبان به کمک مدرسان این ساعت آفتابی را می سازند و سپس بطور عملی و با استفاده از خورشید به اندازه گیری زمان می پردازند.

 وی درباره مدرسان این کار گاه گفت: آقای دکتر حمیدرضا گیاهی یزدی، فارغ التحصیل رشته تاریخ علم از فرانسه، پژوهشگر تاریخ نجوم و عضو بنیاد دایرۀ المعارف بزرگ اسلامی است که علاوه بر نگارش تعداد زیادی مقاله برجسته در زمینه تاریخ نجوم، نویسنده کتاب‌های "تاریخ نجوم در ایران" و "شناخت مقدماتی ستارگان" و نیز مترجم کتاب‌هایی چون "سیارات" و "آسمان شب" است.همچنین پویان رضوانی، دانشجوی دکتری تاریخ علم در دانشگاه اوتریخت هلند است. از وی تا کنون ۲۲ مقاله در زمینه تاریخ علم بویژه تاریخ نجوم به چاپ رسیده است.

اسحاقی افزود: هزینه ثبت نام در کارگاه، ۲۰ هزار تومان و در صورت ثبت نام گروهی ۲۵ درصد تخفیف دارد و علاقه مندان برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های مرکز نجوم ادیب می توانند با شماره ۳۶۶۸۳۵۳۵ تماس حاصل کنند.

کارگاه "ساعت آفتابی مکحله"پنجشنبه ۱۵ تیر ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

کد خبر 309721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.