پیشرفت ۴۰ درصدی احداث فاز اول بازار گل و گیاه

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی فاز اول بازار گل و گیاه تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته و در نیمه دوم سالجاری به پایان می رسد.

به گزارش ایمنا، طی چند سال گذشته سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان علاوه بر ایجاد بازارهای روز به منظور عرضه و فروش انواع تولیدات کشاورزی(میوه وتره بار)، فرآورده های لبنی، محصولات پروتئینی و سایر نیازهای ضروری شهروندان اقدام به احداث بازار گل و گیاه کرد.

 احداث بازار گل و گیاه باعث حذف واسطه های اضافی شده در همین راستا ارتباط بدون واسطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان باعث واقعی تر شدن قیمت ها می شود.
همچنین محصولات متنوع مانند انواع گل های گلدانی، فصلی، باغچه ای، آپارتمانی، کاکتوس، انواع گل های شاخه بریده، درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر، گل های خشک در بازار گل و گیاه وجود دارد.
 
ازدیگر محصولات این بازار می توان به کود، سم، بذر، ادوات باغبانی، ابزار آلات تزیین، انواع گلدان، خاک برگ و... اشاره کرد که با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

اکنون نیز بازار گل و گیاه اصفهان بخش قابل توجهی از نیاز بازار گل استان های جنوبی کشور را تامین می کند اما به دلیل حجم بالای ترافیک در محدوده این بازار شهرداری اصفهان برای آسایش شهروندان در نظر گرفت تا بازار گل و گیاه همدانیان را به شرق اصفهان منتقل کنند.

اصغر کشاورزراد مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: با جابجایی بازار گل و گیاه، ترافیک خیابان همدانیان کاهش می یابد و شهروندان برای همیشه از معضل ترافیک این خیابان رها می شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار گل و گیاه در ۳ فاز با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان احداث می شود، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز اول این پروژه در دست اجراست و تاکنون نیز ۴۰  درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز اول این پروژه دارای سالن سرشاخه، سالن کود و سم و محوطه سازی است، اضافه کرد: عملیات اجرایی سالن سرشاخه نیز تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت، سالن کود و سم و محوطه سازی نیز تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و در نیمه دوم سالجاری به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم بازار گل و  گیاه شامل گلهای آپارتمانی، باغ و باغچه، سالن کاکتوس است، ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز پس از تکمیل عملیات اجرایی فاز اول آغاز می شود و تا نیمه اول سال آینده نیز به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با تاکید براینکه فاز سوم بازار گل و گیاه نیز بعداز تکمیل عملیات اجرایی فاز دوم عملیاتی می شود و در نیمه دوم سال آینده نیز به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: فاز سوم بازار گل و گیاه دارای ماهی های زینتی، پرندگان زینتی و سالن های خدماتی است.  

کشاورزراد گفت: بازار گل و گیاه شرق اصفهان بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث و در اختیار شهروندان قرار داده  می شود.

کد خبر 309693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.