سلامت مردم خط قرمز ماست/ سطح نیترات آب شرب داران مجاز است

فریدن - رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن گفت: میزان نیترات آب شرب داران در سطح مجاز است و مردم نگران نباشند.

محمد رضا شیخی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از  شهرستان فریدن، با اشاره به برخی نگرانی ها درباره وضعیت سلامت آب شرب اظهار داشت: وضعیت  سلامت آب شرب شهر داران در فواصل منظم و از طریق  ارسال نمونه به آزمایشگاه های معتبر و تصادفی در استان آزمایش می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر میزان نیترات آب شرب  شهر داران در سطح مجاز است، افزود: این مقدار از میزان استاندارد نیترات به مقدار قابل توجهی پائین تر است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن عنوان داشت: به مردم اطمینان خاطر می دهم  که دغدغه آب آشامیدنی سالم  دغدغه شخص مسئولان نیز هست؛ چرا که آنان و خانواده هایشان نیز از همین آب مصرف می کنند.

شیخی افزود: سلامت مردم خط قرمز ماست و در این حوزه شفافیت و صداقت را سرلوحه کار خود قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: با وجود استاندارد بودن سطح نیترات آب شرب و نیز سلامت آب از نظر فاکتورهای دیگر آن؛ کارشناسان بهداشت و درمان، مشاوره  و راهنمایی لازم  را جهت استفاده افراد خاص مانند زنان باردار و بیماران از میزان مصرف آب شرب ر انجام می دهند و جای نگرانی وجود ندارد. 

وی با اشاره به سطح بالای نیترات در برخی از روستاهای شهرستان فریدن گفت: در این روستاها به ساکنان هشدارهای  بهداشتی داده شده است و در حال حاضر  آب شرب سالم  برای ساکنان آن ها با تانکر تامین می شود.

وی ادامه داد: با اتخاذ برخی تدابیر؛ تعدادی از این روستاها از مدار آب رسانی سیار خارج شده است و امیدواریم بتوانیم  در آینده ای نزدیک شاهد برخورداری همه مردم شهرستان از آب آشامیدنی سالم باشیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان فریدن ضمن تاکید بر لزوم استمرار  پیگیری ها برای طرح تامین آب شرب شهرستان از منابع پایدار، افزود: در جایگاه مدیریت بهداشت و درمان شهرستان به مردم اطمینان خاطر می دهم که متولیان سلامت آنان حساسیت ویژه ای روی سلامت آب شرب دارند و در فواصل معین نمونه آب آشامیدنی  برای بررسی  سلامت آن به آزمایشگاه ارسال می گردد.

وی  ادامه داد: البته برخی مشکلات آب شرب مانند کدر بودن و وجود املاح در تعدادی از نقاط شهرستان به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن شبکه های آب رسانی است که در این رابطه هشدارهای لازم به مسئولان این حوزه داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن در پایان، از  تلاش برای برگزاری همایشی با تجمیع چهره های  شاخص بهداشت و درمان فریدن بزرگ،  هم چنین تکمیل و اجرای چندین طرح بهداشتی و درمانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد خبر 309589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.