امنیتی کردن فضای جامعه مانع خدمت رسانی مناسب به مردم می‌شود

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: در بسیاری از موارد انشتار آمار مربوط به معضلات اجتماعی نه تنها سودی ندارد بلکه باعث امنیتی شدن فضای جامعه و در نتیجه ایجاد موانع جدی در مسیر خدمت رسانی مناسب به مردم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در جلسه اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، عنوان کرد: لازم است تا از منظر علمی و تخصصی به مسائل پرداخته شود تا به این وسیله از طرح مسائل پیش پا افتاده و ساده انگارانه جلوگیری شود بنابراین برگزاری جلساتی تحت عنوان اتاق فکر در این زمینه بسیار مفید و تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: غلبه دیدگاه‌های جناحی و حزبی بر تفکرات علمی و اجرایی به اداره صحیح امور آسیب می‌زند، در بسیاری از موارد انشتار آمار مربوط به معضلات اجتماعی نه تنها سودی ندارد بلکه باعث امنیتی شدن فضای جامعه و در نتیجه ایجاد موانع جدی در مسیر خدمت رسانی مناسب به مردم خواهد شد.

فرماندار شهرضا گفت: یکی از مهمترین معضلات موجود در زمینه مقابله با معضل اعتیاد در شهرستان شهرضا نبود بانک اطلاعاتی جامع است که اقدامات اولیه برای تشکیل آن انجام شده است.

گلابی با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: اعتیاد همیشه به عنوان نخستین آسیب اجتماع مطرح بوده است زیرا تبعات ناشی از واردات، توزیع و مصرف آن همه بخشهای جامعه را تحت تأثیر قرار داده و کشور را با چالشهای جدی مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با هر نوع از آسیبهای اجتماعی و از آن جمله معضل اعتیاد، تقویت باورهای دینی و مذهبی است زیرا در هر کجا اعتقاد به خداوند از بین رفت به همان اندازه معضلات اجتماعی افزایش می‌یابد.

فرماندار شهرضا بیان کرد: امروزه معضل اعتیاد به عنوان مشکل بزرگ ۱۸۰ کشور جهان شناخته شده اما راهکارهای مبارزه با آن در هر کشور با سایر کشورها متفاوت است به همین دلیل باید برای یافتن بهترین راهکارها از نظر متخصصان استفاده کنیم.

گلابی تأکید کرد: برخی از گروه‌ها به اصطلاح مدافع حقوق بشر به صدور احکام قضایی درباره قاچاقچیان مواد مخدر اعتراض دارند، بهتر است این افراد پیش از اظهار نظر درباره خوب یا بد بودن اعدام اینگونه افراد، به آمار قتل و فساد و فحشا و سرقتی که در نتیجه توزیع مواد مخدر در جامعه ایجاد می‌شود نیز نگاهی بیندازند.

وی در ادامه این مطلب افزود: بیش از ۹۰ درصد مردم در جامعه ایران خواستار مقابله قاطع و اصولی و علمی با پدیده مصرف و ترانزیت مواد مخدر هستند، البته جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کارنامه درخشانی دارد اما لازم است این رویه تقویت و با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

کد خبر 309511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.