آغاز برداشت گیلاس در فریدن

فریدن - مدیر جهاد کشاورزی فریدن گفت: برداشت گیلاس در فریدن در دو رقم تک دانه مشهد و سیاه مشهد آغاز شده است.

رامین رستمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، از آغاز عملیات برداشت گیلاس از باغات این شهرستان خبر داد و اظهار داشت:   پیش بینی می گردد در سال جاری حدود 22 تن محصول سالم از باغات گیلاس تولید گردد.

وی با بیان این که ارقام کشت شده شامل تک دانه مشهد و سیاه مشهد است عنوان داشت: در این شهرستان به لحاظ شرایط اقلیمی و کوهستانی بودن  و عدم استفاده از کود و سموم شیمیایی و قرنطینه بودن شهرستان از آفات ، محصول به صورت کامل سالم وارد بازار گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با سیستم های آبیاری تحت فشار خبر داد و افزود:  این کارگاه جهت استفاده بهینه از آب و منابع آب و لزوم صرفه جویی در مصرف آب در  بخش کشاورزی با استفاده از اجرای سیستم های نوین آبیاری در مزارع  برگزار شد.

وی افزود:  در این کارگاه اطلاع رسانی در خصوص حمایت های دولت در این زمینه و طرح تجمیع اراضی با حضور کشاورزان روستای درختک انجام شد و در خصوص مزایای اجرای سیستم های آبیاری ، چگونگی اجرای سیستم های آبیاری و طی مراحل قانونی جهت دریافت تهسیلات و مزایای طرح تجمع اراضی و استفاده از تسهیلات بلاعوض تا سطح 85درصد بحث و تبادل نظر گردید.

رستمی با بیان این که  سطح زیر کشت علوفه شهرستان 4800 هکتار  بوده است،  از آغاز برداشت علوفه  از اواسط خرداد ماه در این شهرستان نیز خبر داد.

وی افزود: از این مقدار  3000 هکتار به کشت یونجه  ، 800 هکتار ذرت علوفه ای  و 1000 هکتار به کشت سایر علوفه شامل اسپرس ، ماشک ، خلر و شبدر اختصاص داشته است و از این سطوح 30000 تن محصول یونجه خشک و 8000 تن سایر علوفه برداشت می شود.

کد خبر 309121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.