شهرداری اصفهان برای احیای صائبیه مصمم عمل کرد

شهردار اصفهان از تصمیمات و برنامه های جدی شهرداری اصفهان جهت تبدیل مقبره صائب تبریزی به پایگاهی برای فعالیت های فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد شب گذشته ضمن حضور در مراسم بزرگداشت صائب تبریزی در مقبره این شاعر بزرگ با بیان این مطلب گفت: محمد علی صائب تبریزی از بزرگترین شعرا و ادباست که به سبب تعدد شعرها و ارادتش به حافظ و سعدی شیرازی شهرت جهانی یافته و با نام صائب تبریزی شناخته می شود. بارگاه این شاعر در اصفهان محل رجوع جوانان و اهالی علم و هنر است.

وی با اشاره به اینکه صائب تبریزی اندیشمندی مسلمان است گفت: پایبندی به دیانت و دین مبین اسلام در اندیشه های این شاعر برجسته به وضوح مشخص است و می توان میزان ارادت او را به خداوند و خاندان رسالت فهمید.

شهرداری اصفهان برای احیای مقبره صائبیه مصمم عمل کرد

شهردار اصفهان در ادامه از اهمیت مقبره صائب تبریزی به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی و ادبی سخن گفت و عنوان داشت: این پایگاه می تواند به عنوان یکی از مراکز فعال و پر جنب و جوش فرهنگی و ادبی برای علاقمندان به شعر و ادبیات فارسی شناخته شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر هم شهرداری اصفهان با عزمی مصمم و جدی برای احیای این مقبره تلاش کرده است و اقدامات موثری را نیز در این زمینه به ثمر رسانیده است.

کد خبر 309016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.