آتش به اختیار بودن به معنای انجام کار فرهنگی است

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: آتش به اختیار یعنی هر کسی می تواند کار فرهنگی انجام دهد پیشقدم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های نماز جمعه شهر چادگان  با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید سعیدفطر  عنوان داشت: حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان و  فزونی یاد خداوند از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت.

سلیمانی ادامه داد: عملی شدن وعده ها در مناظره ها و دوری از حاشیه ها،  انجام کار فرهنگی و آتش به اختیار شدن از دیگر نکات مهمی بود که رهبری بر آن ها تاکید داشتند.

امام جمعه چادگان با انتقاد از برداشت های سلیقه ای درباره موضوع "آتش به اختیار" مد نظر رهبری افزود: آتش به اختیار یعنی هر کسی می تواند کار فرهنگی انجام دهد پیشقدم شود چون  کار فرهنگی بسیار مهم و بر تک تک ما واجب است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود  با مروری بر مشکلات شهرستان گفت:  از اتفاقات تلخ تامین آب آشامیدنی  4 روستای سینه کوه شامل علی عرب، ده کلبعلی، معروف آباد و قرقر  با تانکر است و این در حالی است که  چادگان شهری است که دریاچه دارد ، چشمه های فراوانی دارد، بارندگی و بارش فراوان دارد  اما روستاهایش با مشکل آب مواجه هستند  و استان های همجوار به راحتی از آب رودخانه  بهره می برند.

سلیمانی تصریح کرد: این رنج بزرگی است و می طلبد  که مسئولان اهتمام ویژه ای در این راستا  داشته باشند.

وی ادامه داد: محصولات گندم در شهرستان با آفت گندم روبروشده اند  و جهاد کشاورزی باید چاره ای بیاندیشد و به فکر کشاورزان زحمتکش باشد و نسبت به بررسی آفت  و مبارزه با آن تلاش کند تا حاصل زحمت کشاورزان از بین نرود.

سلیمانی  با تاکید بر لزوم هدایت هزینه های کم اهمیت به سمت خلاء های مهم جامعه افزود: میثاق نامه ای امضاء شد که بر اساس آن  هزینه ختم اموات  در راه کارهای عام المنفعه در شهرستان استفاده گردد  که جای تشکردارد واین کار الگویی باشد برای دیگر عزیزان که در این راستا قدم بردارند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به مجاهدت های عاشقانه مدافعان حرم گفت: همواره باید یاد  یاد شهدای مدافع حرم راگرامی بداریم؛ خیلی ها دوست دارند بروند و مدافع حرم اهل بیت (ع) شوند اما اگر به هر دلیلی نشد  می توان هم مدافع  دین اهل بیت (ع) شویم و با جست و جوی علم و دانش و آگاهی بیشتر،  مراقب شیطان باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت تقوا اظهار داشت: تقوا زاد و توشه است وانسانی که می خواهد به مسافرت نهایی برود باید زاد و توشه ای چون تقوا داشته باشد، اعمال صالحی را که در دنیا انجام داده است باخود همراه کند چرا که آن جا دیگر جای عمل نیست جای برداشت و درو کردن هر آن چیزی است که انجام داده است.

کد خبر 308990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.