نمازجمعه حج امت اسلامی است

دهاقان-امام جمعه دهاقان گفت:نمازجمعه حج امت اسلامی است مخصوصابرای فقرایی که نمی توانند به حج بروند ثواب شرکت در آن ثبت می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان ، حجت الاسلام والمسلمین اصغر رضوانی،در خطبه های نمازجمعه دهاقان،اظهار داشت:جایگاه نمازجمعه در جوامع ما آنگونه که باید باشد به آن توجه نشده واین یک ضعف است که باید برطرف شود.

وی بااشاره به فرموده حضرت محمد(ص)،گفت:وقتی جمعه فرامی رسد ملائکه به درمسجد می ایستند وکسانی را که وارد می شوند را رتبه بندی می کنند پس هرکس که زودتر بشتابد رتبه بالاتری دارد وهمانند کسی است که درراه خدا شتری را قربانی کند،سپس مراتب دیگر هم همانند کسانی هستند که گاو،گوسفند ومرغ و...رادرراه خودا قرابانی نمایند.

خطیب نماز جمعه دهاقان جایگاه نماز جمعه را حفاظت از نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد واذعان داشت:وقتی که امام جمعه به سوی تریبون برای ابراز خطبه ها می رود ملائکه نیز پرونده ها را می بندند تا به خطبه ها گوش فرادهند.

حجت الاسلام رضوانی باتوجه به شرایط نماز جمعه بنا به فتوای امام راحل(ره)،گفت:شایسه است امامی که خطیب نماز جمعه است آنچه درباره مصالح مسلمین است وآنچه در سرزمین مسلمین می گذرد،یا به نفع وضررمردم باشد را یادآوری نماید ،امام جمعه باید آنچه مسلمانان درمعاش خود نیازدارند رادخالت کند وآنچه دررابطه با عظمت واستقلال جامعه است راتذکر دهد وکسی که فکر می کند اسلام نسبت به موضوعات بی توجه است درواقع اسلام را نشناخته است.

وی بااشاره به آتش سوزی درمراتع دهاقان،تصریح کرد:بی توجهی گردشگران به محیط زیست و مراتع می تواند خطر آفرین باشد ومردم دهاقان نیز برای حفظ از مراتع ومنابع طبیعی حاضرند در غالب ngoفعالیت کنند.

                                                                                                            

                           

کد خبر 308976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.