دستاورد بزرگ احتمالی ارتش سوریه در محور «خناصر-سلمیه» حلب

در صورتی که تحولات میدانی در صحرای سوریه مانند دو هفته گذشته ادامه یابد، نیروهای سوری موفق خواهند شد که در جبهه صحرای شرق «خناصر-سلمیه» دستاورد مهمی را کسب کنند.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، منابع میدانی می‌گویند که ارتش سوریه در حال به پایان رساندن مرحله نخست دشوارترین جبهه نبردی است که در حال حاضر با داعش در آن درگیر است که در واقع همان جبهه صحرای شرق «خناصر-سلمیه» است.

در این محور عناصر داعش بشدت با ارتش سوریه درگیر هستند و می‌کوشند که نیروهای مقاومت از تحت کنترل گرفتن آن باز بمانند.

وبگاه خبری «لبنان 24» گزارش داد که در راستای تقویت داعش در این محور، شمار زیادی از عناصر این گروه تروریستی طی ماه‌های گذشته از ریف رقه به اطراف خناصر و سلمیه منتقل شده‌اند؛ منطقه‌ای که تنها راه امدادرسانی به ارتش سوریه به شهر حلب به شمار می‌رود.

این منابع اعلام کردند که ارتش سوریه از دو هفته پیش در تلاش است که منطقه خناصر را ببندد و داعش را از این منطقه دور کرده یا به فعالیت این گروه در اطراف مهمترین راه حیاتی در سوریه پایان دهد.

عملیات پیشروی سریع ارتش سوریه در روزهای اخیر نشان میدهد که بستن شکاف ایجاد شده در این منطقه به زودی صورت میگیرد که به معنای دستاورد میدانی مهمی است؛ بویژه اینکه تلاش داعش برای کاهش فشار بر جبهه های ریف شرقی حمص و ریف جنوب غربی رقه به پایان خواهد رسید.

به گفته این منابع، پایان یافتن خطر در راه حلب، به ارتش سوریه این امکان را خواهد داد که شمار بیشتری از نیروهای خود را به جبهه های دیگر اعزام کند و سبب خواهد شد که محور مقاومت در جنوب و شرق سوریه تقویت شود.

کد خبر 308652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.