عید فطر ثمره نشاط آفرین یک ماه استقامت است/برگزاری نماز عید فطر در ۲۵ روستای چادگان

چادگان - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چادگان گفت: عید فطر ثمره نشاط آفرین یک ماه صبر و استقامت روزه داران است.

حجت الاسلام عبدالله رضایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، با بیان اینکه عید فطر ثمره نشاط آفرین یک ماه صبر و استقامت روزه داران است، اظهار داشت: در این روز بندگان خداوند از دریای بخشش الهی بهره مند می شوند.

وی در ادامه از برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر از ساعت ۸صبح در ورزشگاه تختی شهر چادگان خبر داد و گفت: نماز عید فطر در چادگان به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل سلیمانی امام جمعه این شهرستان و در شهر زیارتی رزوه به امامت حجت الاسلام سعید کریمی امام جمعه این شهر اقامه خواهد شد.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چادگان افزود:  هماهنگی های لازم با سازمان ها و نهادها از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و شهرداری چادگان برای برگزاری باشکوه این مراسم وحدت آفرین به عمل آمده است.


رضایی با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده برای اعزام روحانیون به روستاهای بخش مرکزی و چنار رود شهرستان چادگان افزود:   نماز عید فطر در ۱۳ روستای بخش مرکزی و ۱۲ روستای بخش چنار رود نیز برگزار می شود.


وی با بیان این که نیروی انتظامی شهرستان مسئولیت برقراری نظم و امنیت مراسم نماز را بر عهده دارد، عنوان داشت:   در اطراف محل اقامه نماز، مکان مناسب برای پارک خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چادگان با ابراز خرسندی از برگزاری با شکوه راهپیمایی روز قدس در چادگان گفت: روز قدس و تلاش برای برگزاری باشکوه آن از محوری ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه رمضان است.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: غبارروبی و عطرافشانی مساجد در ماه مبارک رمضان نخستین برنامه شاخصی بود که به اجرا در آمد.

وی با بیان این که  در شهرستان چادگان ۷۵ باب مسجد و حسینه دارد، از غبار روبی  ۵۰ مسجد در شهرهای چادگان و رزوه و همچنین روستاهای بخش چناررود و بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چادگان در ادامه گفت: ۴۵ کلاس قرآنی نیز در شهرستان چادگان توسط روحانیت در حال برگزاری است که  در رشته های روخوانی، روان‌خوانی، جزء خوانی، تجوید مقدماتی و تجوید عالی به آموزش می پردازند.

وی افزود:  از ۴۵ کلاس قرآن در شهرستان، تعداد ۲۲ کلاس در شهر چادگان، هفت کلاس قرآن در شهر زیارتی رزوه و تعداد هشت کلاس قرآن در روستاهای بخش مرکزی از جمله روستای انالوجه، گشنیزجان، علی عرب، مشهدکاوه، علی آباد، کمیتک و حجت آباد و تعداد هفت کلاس در بخش چنارود در روستا های اورگان، فراموشجان، پرمه، ظاهر آباد، اصفهانک ها، وردباد و لگاله تشکیل شده اند.

حجت الاسلام رضایی  ادامه داد: در شهر چادگان ۶ کلاس روخوانی، روان‌خوانی، جزء خوانی، تجوید ابتدایی، تجوید عالی و قصص قرآنی در مسجد جامع و مسجد الزهرا (س)  برای خواهران و برادران و در حسینیه فصیحی، حسینیه ارشاد و هیئت قرآنی انصار المهدی(عج) برای برادران در حال برگزاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چادگان خاطر نشان کرد: کلاس های قرآن، عقاید، احکام و معارف تا پایان اوقات و فراغت در شهر چادگان و شهر زیارتی رزوه و همچنین در روستاهای بخش مرکزی و چنار رود دایر است.

وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در کلاس های قرآنی گفت:  در این ایام ۱۶ کلاس قرآنی، توسط مربیان خواهر در رشته های روخوانی و روان خوانی به صورت دوره ای در منازل تشکیل شده است و ۳۵۰ نفر از خواهران در این کلاس‌ ها حضور دارند که ۶۰ درصد آن را قشر جوان تشکیل می‌دهد.

رضایی با بیان این که ۲۰۰ نفر قرآن آموز خواهر در مرکز شهرستان  به فراگیری قرآن مشغول هستند، افزود: این قرآن آموزان در رشته های روخوانی، روان خوانی، تجوید و حفظ قرآن و کلاس احکام در موسسه نورالمهدی (عج) چادگان شرکت می کنند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر نقش مهم مبلغان در ترویج آموزه های قرآنی گفت: روحانیون  و مبلغان نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و آگاهی مردم دارند.

رضایی ادامه داد: به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی، تعداد ۴۰ نفر مبلغ، از دفتر تبلیغات اسلامی قم، اصفهان و اساتید حوزه علمیه در سطح شهرستان به مساجد شهر چادگان، شهر زیارتی رزوه، روستا های بخش مرکزی و بخش چنار رود شهرستان چادگان اعزام شدند.

حجت السلام رضایی مشاوره، آگاهی بخشی، بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و اهداف روزه ‌داری، اعمال شب‌های قدر، پاسخگویی به احکام شرعی، برگزاری کلاس های قرآن ونماز جماعت،  برگزاری محافل  تفسیر قرآن و تبیین مسائل روز مانند اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم و آسیب‌های اجتماعی ازدیگر فعالیت های مبلغان اعزامی است.

وی یاد آور شد:  برنامه جزء خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در امامزاده عبدالله بن زید حسنی(ع) در شهر زیارتی رزوه و مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

حجت السلام رضایی در خصوص اعزام روحانی به روستاها  گفت: تلاش شده است با مراجعه بخشداران، دهیاران و هیئت‌امنای مساجد به اداره تبلیغات اسلامی نسبت به تأمین مبلغ برای مساجد اقدام شود تا در ماه مبارک رمضان هیچ مسجدی بدون مبلغ و روحانی نباشد.

رضایی با بیان این که اعزام روحانیون بنا به درخواست هیئت امناء مساجد و شورای هر محل انجام می‌شود، اظهار کرد: به دلیل آن که روستاهای بخش چناررود پراکنده هستند با هماهنگی این اداره مبلغان اعزامی به روستاها در دو یا سه روستای کم جمعیت نیز حضور خواهند یافت تا نسبت به ارائه مسائل دینی و احکام اسلامی بپردازند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چادگان در ادامه با اشاره به استقبال مردم از شب های قدر، افزود:  بیش از ۵۰ حسینیه و مسجد در شهرستان چادگان مراسم شب قدر را برگزار کردند.

 وی افزود: از ۵۰ مسجد و حسینیه برگزارکننده مراسم شب‌های قدر، ۱۵ مسجد شهری و ۳۵ مسجد و حسینیه روستایی در بخش مرکزی و چناررود  بودند که علاوه بر برنامه‌های شب‌های قدر، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری و شهرستانی نیز برگزار شد.

کد خبر 308391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.