سلامت روان رانندگان تاکسی باید تضمین شده باشد/ دردسر تاکسی های اینترنتی برای شهر

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاکسیرانان باید از سلامت روان برخوردار باشند این درحالی است که این مهم در تاکسی های اینترنتی قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا شیران در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان اظهار کرد: رانندگان تاکسی ها یا همان وسایل حمل و نقلی نیمه همگانی باید سلامت روانی و اخلاقی سنجیده شده ای داشته باشند تا به آنها مجوز تردد به منظور تاکسیرانی داده شود.

وی افزود: در شهر اصفهان انواع تاکسی وجود دارد و به خوبی فعالیت می کنند اما موضوع تاکسی های اینترنتی که به تازگی شروع شده است ابهاماتی به جهت سلامت روانی رانندگان در آن به چشم می خورد و باید به این مهم دقیقتر رسیدگی شود.

شیران اضافه کرد: اگر تاکسی های اینترنتی که با مبالغ کم کار می کنند، در شهر اصفهان کنترل نشود دردسر ساز می شود و جنگ نرمی به جهت مسائل اخلاقی به همراه خود خواهد داشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان تصریح کرد: این تاکسی ها معلوم نیست از کجا می آیند و با چه مجوزی نوامیس مردم را جابجا می کنند؟

وی با اشاره به اینکه ارائه مجوز به رانندگان تاکسی مراحل سختی دارد گفت: سالها است می دانیم که دادن مجوز به رانندگان تاکسی چه مشکلاتی دارد که این به دلیل اطمینان از شخص راننده است، در حالی که به راحتی به متفاضیان تاکسی های اینترنتی اجازه تردد و فعالیت داده می شود.

شیران تاکید کرد: باید در جلسات شورای شهر و با حضور سازمان تاکسیرانی این مسئله بررسی شود و اگر قرار شد این افراد فعالیت داشته باشند زیر نظر سازمان تاکسیرانی و با بهره گیری از سیستم اینترنتی باید فعالیت تاکسیرانان صورت گیرد.

وی افزود: این کار باعث می شود تا حق و حقوق رانندگان زحمتکش سازمان تاکسیرانی هم پایمال نشود و روند این کار به نفع مردم تغییر کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان در پایان با اشاره به احداث ایستگاه های مترو در شهر گفت: پاکسازی شهر برای ساخت ایستگاه های مترو حاصل تلاش مدیرعامل سازمان قطار شهری، شورای دوره چهارم و شهرداری است که از تمامی این افراد تشکر می کنم.

کد خبر 308209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.