لنجان یکپارچه فریاد «مرگ بر اسرائیل»شد/ گرمای هوا هم مانع ادای تلکیف مردم نشد

لنجان_ امروز مردمان همیشه در صحنه لنجان هماهنگ با سراسر ایران اسلامی فریاد اعلام حمایت و دفاع از مظلومان عالم به ویژه مردم مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از جنایات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی، را به گوش جهانیان رساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، در روز جهانی قدس مردم بسیاری از سراسر نقاط ایران برای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین مخصوصا مردم غزه در راهپیمایی روز جمعه شرکت کردند.هر ساله شاهدحضور پررنگ مردم در راهپیمایی روز قدس هستیم ولی شاید اتفاقات اخیر در مرقد امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی و شهادت چند تن از هموطنان باعث شد مردم پرشور تر از هر سال در راهپیمایی شرکت کنند.

امروز گرمای شدید هوا و روزه‌داری با یکدیگر توأم شده بود اما این امر مانع حضور مردم شهرستان لنجان نشد و مردم رساتر از همیشه فریاد مرگ بر اسرائیل را به زبان راندند چراکه بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب، مسلمانان آخرین جمعه ماه رمضان را برای دفاع از حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین به راهپیمایی می‌آیند و مردم لنجان نیز همانند تمامی عرصه های انقلاب اسلامی پیش قدم حضور دارند.

امروز تمام ملت ایران اسلامی از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همه یک‌صدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند، با وجود اینکه مراسم راهپیمایی روز قدس امسال ساعت ۱۱ به صورت رسمی آغاز می شد اما مردم شهرهای ۹ گانه و لنجان از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و بزرگسال بار دیگر با زبان روزه پیش از ساعت رسمی در محل های آغاز راهپیمایی حضور یافته بودند تا انزجارشان را از رژیم جعلی صهیونیستی ابراز کنند.

راهپیمایان لنجانی قبل از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی روز قدس با حضور در مسیرهای راهپیمایی، به سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» پرداختند و قشر دانشجو باحضور در این حماسه خطاب به مردم فلسطین گفتند مردم غزه بدانند اگر اعراب پشت سر آنها نیستند، ولی مردم مسلمان ایران در هر شرایطی سعی بر کمک به مردم غزه دارند.

محمد سلیمیان یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان گفت: شرکت در این راهپیمایی وظیفه تک تک مسلمانان جهان است و ما به صحنه آمده‌ایم تا به دشمنان اسلام ثابت کنیم، مقاومت همچنان مقاومت است و هیچ عاملی حتی داعش و تروریست‌ها نمی‌توانند ذره‌ای از این مقاومت بکاهند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام باید بدانند حضور داعش و تکفیری نخواهد توانست ذهن مسلمانان را از قبله اول خود منحرف کند.

این دانشجوی جوان عنوان کرد: اسرائیل با حمایت استکبار جهانی بخصوص آمریکای جنایتکار ملت فلسطین را به خاک و خون می کشد و امروز دیگر این جنایات منحصر به فلسطین و قدس نبوده و ردپای جنایت های استکبار در کشورهای مظلوم و مسلمان یمن، عراق، بحرین و غیره نیز مشهود است.

وی بیان کرد: مردم شهرستان لنجان بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس حماسه ای ماندگار خلق کردند و این حضور و همدلی دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید و مایوس می کند.

سلیمیان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که در سایه اتحاد مسلمانان دیگر شاهد جولان استکبار و اقدامات جنایتاکارنه آنها نباشیم.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی نیز گفت: مردم از ساعت ها پیش از آغاز راهپیمایی در محل حضور داشتند و امروز آمده ایم که با وحدت و همدلی خود هراس و ترس در دل استکبار بیاندازیم چراکه ما معتقدیم روز قدس روز آزمون بزرگی برای حامیان مقاومت اسلامی و ملت مظلوم فلسطین است که همه باید از این آزمون سر بلند بیرون آییم.

زهرا سلطانی اذعان کرد: روز قدس روز شروع یک اقدام بزرگ و آغاز رسیدن به یک حکومت جهانی است و امروز مسلمانان در کشورهای مختلف زیر فشار و ظلم استکبار و صهیونیسم هستند که می‌طلبد ملت‌های مسلمان با همبستگی یکدیگر مانع از تشدید این فشارها شوند.

وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس همیشه همراه با بصیرت و شعور بوده است و امسال نیز همچون سالهای گذشته شاهد راهپیمایی باشکوهی از سوی مردم هستیم.

پیرزنی که دستان نوه کوچک خود را در دست گرفته و در این راهپیمایی شرکت کرده بود نیز گفت: ما به صحنه آمدیم که جنایات استکبار و صهیونیسم و آمریکا را در منطقه خاورمیانه به نمایش بگذاریم و محکوم کنیم.

ربابه مختاری افزود: ما علیرغم گرمای هوا و دهانی تشنه در راهپیمایی شرکت کردیم تا به  دشمنان اسلام ثابت کنیم که ملت ایران همچنان پایند به آرمان‌های انقلاب بوده و اجازه نخواهد داد به مظلومان ظلم شود.

وی تصریح کرد: مسلمانان همچنان قدس شریف را قبله اول خود می‌دانند و برای آزادی این قبله جان خود را نیز فدا می‌کنند.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ادامه داد: روز قدس روز امت اسلامی و جلوه حقیقی اتحاد دنیای اسلام است.

دانیال مومنی ورزشکار رزمی‌کار لنجانی گفت: مردم با حضور خود در این راهپیمایی نشان دادند که همچنان پایبند به اهداف و آرمان‌های خود هستند.

وی اضافه کرد: دنیا به خاطر وجود اسرائیل غاصب روی آرامش ندارد و این غده سرطانی با نفاق بین مسلمانان سعی در ادامه حیات خود دارد لذا مسلمانان نباید فریب صهیونیست‌ها را بخورند و به جان یکدیگر بیفتند تا اسرائیل غاصب در کمال آرامش به اهداف پلید خود برسد، زیرا اولین کشورهایی که از این موضوع ضرر خواهد کرد همین کشورهای به ظاهر اسلامی هستند.

حسین شریفی هنرمند لنجانی تصریح کرد: بسیار خوشحالم که امروز نیز مردم آگاه و ولایت‌مدار لنجان با حضور در این راهپیمایی حمایت معنوی و همه جانبه خود را از ملت مظلوم فلسطین اشغالی اعلام کردند.

وی متذکر شد: در سالهای اول که ملت ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کردند، دغدغه شان این بود که چه کمکی به ملت فلسطین می‌کند و ما در طی سالهای گذشته شاهد بودیم متاثر از این حمایت‌ها فلسطین توانست روی پای خود بایستد و اولین شکست‌های نظامی را به اسرائیل تحمیل کند.

شریفی ادامه داد: تاثیر حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس بر روی ملت فلسطین غیر قابل انکار است و با توجه به اینکه موج بیداری اسلامی در سالهای قبل آغاز شده واولین پیامدش بهم ریختن ستون رژیم صهیونیستی بوده است.

امروز تصاویر شهدای مدافع حرم در دستان مرد و زن و پیر و جوان فضایی ویژه به راهپیمایی بخشیده بود و مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس بار دیگر حماسه ماندگار روز قدس را پرشورتر از گذشته در دفتر تاریخ مقاومت اسلامی حکاکی کرده و به ثبت رساندند.

کد خبر 308108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.