۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
تدبیر امام خمینی (ره) به پیکر نیمه جان فلسطین جانی دوباره بخشید

لنجان_امام جمعه زرین شهر اشاره به نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روزقدس گفت:در بطن این تبیین،نقش حضرت امام خمینی(ره)و اقدام بسیار استراتژیک و فنی ایشان با آن نگاه تیزبین و الهی که داشتند،جایگاه والای خودش رابیشتر نمایان می کندو ایشان باتدبیر خود به پیکر نیمه جان فلسن جانی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم باقریان در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: قدس، نخستین قبله مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط رژیم غاصب صهیونیسم از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج کرد و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

وی افزود: این توطئه از همان اولین سالهای اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی نظامی، چهره خود را نشان داد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌های خود قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان روز قدس تعیین کردند.

باقریان اضافه کرد: باید توجه داشت که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از جنبه های مختلف به تشدید مبارزات ضد صهیونیستی مسلمانان انجامید و روند مبارزه فلسطینی ها را دگرگون کرد چراکه رژیم شاه یک متحد نیرومند غرب و اسرائیل در منطقه حساس خاورمیانه به شمار می آمد.

وی عنوان کرد: سرنگونی شاه و حاکمیت نظام اسلامی در ایران نخستین ضربه مهلکی بود که اهداف توسعه طلبانۀ صهیونیستها را به طور جدی به مخاطره انداخت چراکه حضرت امام خمینی(ره) در اوج قدرت نظام ستم شاهی، افشاگر روابط پنهان رژیم شاه و اسرائیل بود و مقابله با خطر اسرائیل برای جهان اسلام را بسیار جدی و پیگیرانه دنبال می کرد.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: امام خمینی (ره) اولین مرجع تقلید و پیشوای بزرگ مذهبی بود که مجوز حمایت از مبارزان فلسطینی از محل وجوهات شرعی و زکوات و صدقات را صادر کردند و در جریان جنایت رژیم اشغالگر قدس در به آتش کشیدن مسجدالاقصی، برخلاف مشی دیگران که بازسازی مسجد را وجهه همت خود قرار داده بودند، با دوراندیشی تمام بر حفظ آثار جنایت اسرائیل به عنوان عاملی سمبلیک در جهت تحریک و تشویق مسلمین بر علیه موجودیت مسبب اصلی جنایت؛ یعنی رژیم اشغالگر تأکید می کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان از همان آغاز وجهه اسلامی و بعد اعتقادی مبارزه با اسرائیل را کارسازترین روش برای بسیج ملت مظلوم فلسطین و جلب حمایت امت اسلام از آنان معرفی کرد و اتخاذ مشیهای دیگری همچون تکیه بر قومیت عربی و نگرشهای ناسیونالیستی و دیگر ایدئولوژیهای وارداتی و غیراسلامی را انحراف در مسیر مبارزه برای آزادی قدس می دانست.

باقریان متذکر شد: امام خمینی (ره) به مشکلات درونی جهان اسلام و از جمله ضعف و ناتوانی یا وابستگی بعضی از سران کشورهای اسلامی، کاملا واقف بودند لذا بر آگاهی و شعور عمومی جهان اسلام منبعث از اصول اعتقادی و مشترکات ایمانی و فرهنگی امت و پرهیز از اختلافات فرقه ای تأکید داشتند.

وی یادآور شد: امروز نیز شاهدیم که اسرائیل در حال شکل دادن ارتش عربی برای خود عربهاست تا از این طریق به جهان اسلام ضربه بزند و با پول و امکانات و شعار جاسوس تربیت کند.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس اضافه کرد: در بطن این تبیین، نقش حضرت امام خمینی(ره)   و اقدام بسیار استراتژیک و فنی ایشان با آن نگاه تیزبین و الهی که داشتند، جایگاه والای خودش را بیشتر نمایان می کند .

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره بازگشت به اسلام و متحد شدن را شرط نجات فلسطین و جلوگیری از امیال توسعه طلبانه صهیونیسم دانسته است و با تأکید بر اینکه مسئله اصلی اسرائیل نابود کردن اسلام است، خواستار کنار گذاشتن هرگونه اختلاف و از آن جمله اختلافات مذهبی بود.

باقریان عنوان کرد: روز قدس روز همگرایی هرچه بیشتر مردم، روز مبارزه با زر و زور و تزویر و روز حمایت از قبله اول مسلمین و روز حمایت از اسلام است و از این جهت مردم زرین شهر با حضور پرشور خود برگ زرین دیگری را بر کتاب افتخارات شهرستان لنجان به ثبت رساندند که این مسئله بسیار قابل تقدیر است.

کد خبر 308034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.