لزوم استفاده از تحقیقات دانشگاهی در مقابله با معضل اعتیاد

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: یکی از کاربردی ترین راهکارهای مبارزه با معضل اعتیاد استفاده از پژوهشهای علمی و استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان عنوان کرد: باید در سال جدید برای مقابله با معضل اعتیاد در شهرستان برنامه عملی داشته باشیم تا در پایان سال بتوانیم با آمار و اطلاعات دقیق میزان پیشرفت طرحها را ثابت کنیم.

وی اظهار کرد: در شهرضا زیرساختهای بسیار خوبی وجود دارد که مهمترین ان نیروی انسانی فعال، باسواد و متعهد است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود، باتوجه به اینکه یکی از کاربردی ترین راهکارهای مبارزه با معضل اعتیاد استفاده از پژوهشهای علمی و استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی است، باید از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی شهرستان در یان زمینه استفاده شود.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا بیان کرد: شهرستان شهرضا در همه بخشها خدماتی در سطح ملی و استانی ارائه می‌دهد و در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز باید این اقدام انجام شود.
گلابی ادامه داد: لازم است بانک اطلاعات جامعی از بانوان و مردان معتاد در شهرستان تهیه شود تا به عنوان زیربنای فعالیتهای آینده مورد استفاده قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای کمک به معتادان بهبود یافته، عنوان کرد: ادارات مختلف وظیفه دارند با تهیه طرحهایی برای اشتغال این افراد اقدام کنند.
فرماندار شهرضا ادامه داد: ایجاد اشتغال در همه عرصه‌های کشاورزی و صنعتی و ارائه تسهیلات لازم در این زمینه با همکاری بسیج سازندگی و صندوق کارآفرینی امید نخستین و مهمترین اقدامی است که باید در این زمینه اجام شود.
گلابی اضافه کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان باید زیرساختهای لازم برای کار بهبهود یافتگان از اعتیاد در مزارع و اجرای طرحهایی همچون کاشت زعفران توسط این افراد را در دستور کار خود قرار دهد.
وی گفت: در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان که به عنوان مرکز سفال و سرامیک شهرضا تغییر کرده زمینه مناسب برای آموزش رایگان و خرید تضمینی محصولات تولید شده ایجاد شده که باید از این موقعیت برای اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد نیز استفاده شود.

کد خبر 307665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.