افتتاح فاز نخست پارک بزرگ کوهستانی دراک در شیراز

شهردار شیراز از افتتاح فاز اول پارک 1000 هکتاری دراک به مناسبت عید فطر امسال خبر داد و گفت: در مرحله اول و در فاز نخست، 580 هکتار از این بوستان افتتاح و در فازهای 2 و 3 مساحت آن به 1000 هکتار می رسد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه عملیات اجرایی بوستان کوهستانی دراک از 5 سال پیش پی ریزی شد، اظهار داشت: بسته های متنوع سرمایه گذاری جهت ارائه به سرمایه گذار در این بوستان در نظر گرفته شده است که پس از بهره برداری از فاز یک در معرض دید سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی افزود: بسته های سرمایه گذاری این مجموعه شامل تله کابین، رستوران، شهربازی، آب درمانی و ... می شود که اولین بسته آن به اعتبار 70 میلیارد تومان و برای راه اندازی تله کابین آماده ارائه است.

شهردار شیراز با بیان اینکه این بوستان در آینده ای نزدیک به مرکز توریستی کامل تبدیل می شود، تاکید کرد: این پارک در سطح کشور بی نظیر است.

پاک فطرت ادامه داد: این بوستان دارای امکانات کامل برای استفاده شهروندان در تابستان و زمستان است که مزیت های کم نظیری از قبیل کوه نوردی، گیاهان دارویی، راه های پیاده روی و پیست دوچرخه سواری و ... را دارد که به دلیل نوع اقلیم خاص شیراز می تواند جذابیت خوبی برای شهروندان و گردشگران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امید است توسط سرمایه گذاران 1 الی 2 هتل سنتی و کوهستانی نیز در این بوستان احداث شود، اظهار داشت: قرارداد باغ پرندگان به عنوان نمونه ای از فضاهای گردشگری جهت راه اندازی و احداث، بسته شده است که این طرح آغاز راهی است برای ایجاد کلکسیونی از سیستم های تفریحی بزرگ در این مجموعه.

شهردار شیراز در خصوص اهمیت احداث سد تنگ سرخ و تاثیر آن بر بوستان 580 هکتاری دراک خاطرنشان کرد: این بوستان ادامه زمین های سد است که مقرر شده در فاز بعدی تبدیل به 1000 هکتار شود.

پاک فطرت افزود: احداث سد تنگ سرخ یک امر ضروری و حیاتی برای شیراز است که اقلیم شیراز و این بوستان را تغییر داده و شرایط ایده آلی را ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام زمین های اطراف تنگ سرخ متعلق به شهرداری و مردم است، خاطر نشان کرد: یک متر از این زمین ها متعلق به شخص نیست و اگر کسی ادعای زمین داشته باشد از نظر ما زمین خوار است.

شهردار شیراز از تمامی عوامل اجرایی این بوستان که به صورت شبانه روزی تلاش کردند، تشکر کرد.

مدیر پروژه پارک 580 هکتاری نیز گفت: این بوستان در 3 فاز عملیات اجرایی آن در حال انجام است که در فاز یک، پارک عمومی و در فاز دوم مجموعه های ورزشی و رفاهی و در فاز سوم مجموعه تفریحی کامل به صورت شهرک احداث می شود.

حقیقت در ادامه با اشاره به المان های شاخصی که در ورودی بوستان به کار گرفته شده است، اظهار داشت: این بوستان یکی از کامل ترین بوستان های سطح کشور است که دارای امکانات تفریحی ایده آل از جمله خط زیپ لاین، زیست گاه حیوانات و باغ پرندگان، آبشار و آب نما، منظرگاه شهید گمنام، پارک هیجانی و پارک هزارتو می باشد.

وی افزود: در این بوستان با الگوپذیری از باغات قصردشت، مجموعه ای از باغات میوه لحاظ شده است که مساحت این باغات به 100 هکتار می رسد؛ همچنین مزرعه گل های پیازی و زمین های ورزشی از دیگر کارهای انجام شده در این پارک است.

کد خبر 307637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.