ابلاغیه جدید قانون مالیات‌ دیر اعلام شد/فرصت اندک اصناف برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی

رئیس اتاق اصناف اصفهان با انتقاد از ابلاغ دیر هنگام ابلاغیه جدید مالیات های مستقیم و زمان اندک آن، گفت: دغدغه اصناف در خصوص مباحث مالیاتی بیشتر مربوط به رکود بازار و همچنین فرصت بسیار کم ارائه اظهارنامه های مالیاتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا رسول جهانگیری شامگاه گذشته در نشست خبری اداره کل مالیات در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تمام اصناف بر پرداخت مالیات بر درآمد اعتقاد دارند.

وی با اشاره به اینکه مالیات یکی از مسائل کلان کشور است، تاکید کرد: دغدغه اصناف در خصوص مباحث مالیاتی بیشتر مربوط به رکود بازار و همچنین فرصت بسیار کم ارائه اظهارنامه های مالیاتی است.

وی با انتقاد بر اینکه متولیان مالیاتی در دقیقه ۹۰ بخشنامه های جدید اصلاحیه های مالیاتی را به اصناف ابلاغ کردند، گفت: بیش از ده ها جلسه در اتاق اصناف اصفهان برای دفاع از اصناف در خصوص مسائل مالیاتی جدید در بحث ماده ۱۰۰ و ۸ درصد برگزار و حتی آموزش های لازم در این خصوص داده شد.

وی با اشاره به اینکه پایه های اساسی هر کشوری بر مالیات استوار است، گفت: اما در بخش پرداخت مالیات بر درآمد نیز حتی برخی از اقشار کم درآمد نیز حتی قادر به تامین هزینه های جاری خود نیستند.

وی با تاکید دوباره بر نسبت به مدت کم زمان ابلاغیه مالیاتی، افزود: در دوران رکود برخی مشاغل ما باید از پرداخت مالیات معاف باشند اما چون قانون ابلاغ شده باید طی سه روز باقی مانده اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم و مالیات بپردازند.

کد خبر 307408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود شاهسنایی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    0 0
    اداره مالیات باید رکود بازار را در نظر بگیرد و اقتصاد کشور در سال 95 وضع بسیار بدتری از سال های قبل داشته پس چرا مردم را مجبور به توافق به زور می کنند