کاهش قدرت خریدمردم مانع گرانی زولبیا و بامیه شد/ تبعیت اتحادیه ازتصمیمات کمیسیون نظارت

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با تاکید بر اینکه این صنف از تصمیمان کمیسیون نظارت تبعیت می کند، گفت: کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا در سال جاری افزایش قیمتی در زولبیا و بامیه و حتی انواع مختلف شیرینی نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن شریفی در خصوص وضعیت بازار زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: قدرت خرید مردم در سال‌های گذشته به‌ قدری پایین آمده که کمتر به سراغ خرید شیرینی و فرآورده‌های آن می‌آیند و این موضوع موجب شده تا در سال جاری نیز افزایش قیمتی در زولبیا و بامیه اعمال نشود.

وی در مورد نحوه قیمت‌گذاری زولبیا و بامیه در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری و از ماه‌ها قبل با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، صنف گز و شیرینی و اتاق اصناف، تصمیم بر عرضه زولبیا و بامیه به قیمت ۱۱ هزار تومان همانند سال گذشته و به‌ صورت ناخالص (همراه با جعبه) گرفتند و این توافق با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز صورت گرفت.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغیه خود، قیمت ۱۱ هزار تومانی را برای وزن خالص زولبیا و بامیه (بدون جعبه) اعمال کرد، بیان داشت: این موضوع مورد اعتراض فروشندگان نیز قرار گرفت اما برای رعایت حقوق مصرف کننده و عدم ایجاد هزینه برای آن‌ها، به اعضای صنف اعلام کردیم روند فروش را بر اساس ابلاغیه سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه صنف گز و شیرینی تاکنون از تصمیمات ابلاغی کمیسیون نظارت تبعیت کرده است، تاکید کرد: اعتراضات موجود در رابطه با تصمیم‌های آتی بود و با توجه به مذاکرات صورت گرفته، در تصمیمات آتی شاهد تعامل بیشتری میان اصناف و کمیسیون نظارت خواهیم بود.

شریفی در خصوص با افزایش احتمالی قیمت گز و شیرینی، گفت: در اکثر شاخص‌ها قیمت تمام‌شده شیرینی به‌ جز دستمزد، افزایش قیمتی رخ نداده و از طرف دیگر، کاهش تقاضای مصرفی مردم موجب شده تا احتمال افزایش قیمت شیرینی و مشتقات آن در هفته‌های آتی کمرنگ باشد.

کد خبر 307306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.