افزایش نیاز به ورق‌های فولادی حاکی از پویایی صنعت کشور است

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه افزایش نیاز به ورق های فولادی حاکی از پویایی صنعت و رونق اقتصادی کشور است، گفت: تا بهمن سال گذشته، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق تحویل کارخانه های صنعت لوله و پروفیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا بهرام سبحانی با اشاره به اینکه اولویت ما همیشه تأمین نیاز داخل است و به همین منظور با تمام توان خود در گروه فولاد مبارکه تولیدات متنوع داریم، اظهار داشت: اگرچه نیاز مواد اولیه صنایع پایین دستی فولاد بیش از توان فولاد مبارکه است، اما اگر بازار بیش از توان تولیدی فولادمبارکه نیاز دارد، این به معنای پویایی بیشتر و رونق صنعت ایران و نه کمکاری فولاد مبارکه است.

وی افزود: در سال گذشته موافقتی با وزارت صنعت معدن و تجارت، در خصوص تأمین نیاز یک میلیون تنی صنعت لوله و پروفیل صورت گرفت و تا بهمن همان سال، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق تحویل کارخانه های این صنعت قرار گرفت.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه میزان صادرات فولاد مبارکه در سال ۹۴ بیش از ۱.۸ میلیون تن بود، تاکید کرد: به منظور رفع نیاز داخلی، در سال ۹۵ این رقم به ۱.۵ میلیون تن کاهش یافت، تا جائی که در سال گذشته نیز با رشد ۴۰ درصدی فروش داخلی برای تأمین نیاز داخل تلاش کرده ایم.
وی یادآوری کرد: نیاز بیش از توان تولید داخل از طریق واردات تأمین می شود، اما برخی انتظار دارند به دلیل وجود نیاز وارداتی، تعرفه ها حذف شوند، در صورتی که وظیفه تعرفه، ایجاد تعادل بین قیمت واردات و قیمت تولید داخل به منظور حفظ تعادل در بازار در کنار تثبیت اشتغال و تولید ملی است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله محصولاتی که به صورت کاربردی در صنایع داخلی به مصرف می رسد و توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می شود، می توان به ورق های آجدار، ورق های فولادی با استاندارد API که در صنایع نفت و گاز استفاده می شوند و ورق های MB و IF که در صنایع خودروسازی استفاده می شوند، اشاره کرد.

کد خبر 306869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.